Friday, January 20, 2012

:: Syiling ::

dah lama rasanya aku x,hsekeeping syiling aku..xcely syiling ni dah tersedia utk dibankin kt bank sebelum 'dia' pergi..tp,aku bg alasan malas nk bawa sbb berat..dah tu 3 tabung plak tu...i'm sorry sayang..sebab saya berdegil xnak bw la awak terpaksa bw balik smula tabung tu..masih terngiang2 lg situasi tersebut..yg pasti hari kejadian adalah hari di mana saya ada appoinment dgn doc..biasala,kalo ada kaitan dgn spital,mood sy mesti OUT..samada sehari sblm g amik darah atau sehari sblm jumpa doc pakar...sebelum ni syiling2 tu kita letak dlm karung jerr..karung tu kami amik karung kasut..hehehe..bila beli kasut,biasanya mmg dia letak dlm karung kn?so,karung tu la kami letak syiling..saya rs karung tu masih ada..tp,xingat simpan kt mana..yg pasti karung tu adalah karung yg disimpan 4thn lepas..karung kasut BONIA yg awak beli sblm kita kawin..saya ingat lg,beli kasut tu kat SOGO.. masa tu blum biasakan diri ke PV ..
Dulu awakla yg slalu mulakan kira syiling, biasanya walaupun awak kira,sy tetap akan kira smula..hehehe.. kalo awak kira syiling, awak mesti kira syiling 50sen..kalo yg 10sen confirm reserve utk saya kn?ye la dah la kecik, biasanya syiling 10sen akan lebih drpd syiling 20sen atau 50sen..sebenarnya boleh je bw g bank,staff bank akan kirakan dgn mesin..tp,since ada bank salah kira duit (duit kertas tuh...kalo syiling camne gamaknya ek??), aku sediakan payung sebelum hujan..chewaahh..mmg aku akan kira dulu sblm bw g ke bank..cmne aku leh tau bank kira salah wang kertas?alkisahnya di bulan pose 2,3 tahun lepas, 'dia' g salah satu bank kt Jalan Bonus utk bankin duit kt tokei seluar, biasanya mmg aku akan kira dulu sblm serahkan kt 'dia' utk dibankinkan...ptg bila aku balik keja, 'dia' bgtau duit xckup RM50...short sekeping la tu maksudnya..lepas raya, kebetulan g kedai tokei seluar, dia bgtau, bank kt Jalan Bonus call dia,bgtau duit terlebih RM50..ayooo...cmtu plak?pihak bank sruh g amik smula & bawa resit bankin..kebetulan mmg ada..biasanya kalo benda dh settle,aku dh xingat dh mana letak resit2...aku rasa mayb,ada sekeping RM100 yg staff bank tu xasingkan..sbb yg laen majoriti RM50..bila yg lain RM50,sekeping je RM100 so,kiraan mmg akan short RM50 la...tapi,credit tu staff bank tu la sbb JUJUR dan inform customer collect smula duit yg lebih tu...
tabung siap ada music tu...
syiling 10sen yg dikira oleh aku...

siapakah gerangan tu?cuba teka?hah..xkan 'dia'?? disebabkan xpkai baju jd xleh la nk snap full pic..gerangan sdg mengira syiling 20sen..syiling 50sen dh siap kira..TOTAL : hampir RM400... :p


p/s : Ide tgh kira syiling....siap kira..masalahnya, sapa nk bw g bankin neh??berat tu..

No comments:

Post a Comment