Friday, January 17, 2014

:: Batrisya Jujurlah Sayang ::

video

video

video

video


p/s : sayang, awak xgeram ke kalo tgk bdk kecik ni?? mesti tiap2 minggu blk kg kan?? 

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, January 13, 2014

:: Warkah Buat Yg Tersayang (3) ::

Selamat tahun baru Sayang...hampir 3tahun awak pergi tinggalkan saya..apa khabar awak di sana ye??sy doakan semuanya baik2...saya tahu,xckup doa,sedekah yg sy mampu berikan utk bekalan awak di sana..tp,saya cuba yg terbaek..
Yang, sbnrnya sy kena g spital esok,amik darah(mujo xyah posa) tp,dr pkol 1.30am td sy cuba pejam mata,tp,mata ni xnak plak tdo..bgn bsuh pinggan jap(sket je pun ada kt sinki),msk nasi,kononnya nk buat nasi goreng pg esok(kalo rajin)..hehehehe...
Syg,
Kekusutan selami ni,nmpk ada kesan sinar yg baik..alhamdulillah...semoga berkekalan..aminn
Yang,
Bln lps,21 Disember 2013 Epu dh bergelar suami org..dgn sape?hehehe..tentu awak xsangka sbb jodoh dkt..dkt lubuk jambu tu je yang..dkt kn?jodoh plg dkt dlm adik2 bradik awak...bak kata org,"kentut pun boleh dgr"HaHaHa...Yang,mcm yg sy pernah ckp kt awak dlu,saya tngu bila la si Epu ni nk kwin,konon nk tlg wat persiapan bagai..tp,nmpknya wrong timing..sbb sy pn xbrapa nak ada time tu...sy cuma tlg siapkn goodies je..goodies pn sy beli kt kl je..survey punya survey bkn main cr utk save budget,last2,mls fkr,yg dekat pn xpe compare nk g cr jauh yg xtahu tempat,kos minyak,perjalanan lg..biarla mahal sket asalkn xperlu redah smua tu...yg penting apa yg sy nak sng utk sy g beli :)
Alhamdulillah,smuanya dh selamat...mesti lg best kalo awak ada,ma ada,mok ada...mesti lg meriah kn?yang,bila ingat2 blk,malu sy yang,boleh plak menangis lps Epu akad nikah...gara2 msg2 senyap,tumpu perhatian,suasana yg sunyi,mula la sy tringat awak,lg sedih ingat ma plak..tambah lg kuat hujan airmata ni bila madik pun dh merah matanya sbb tringat kt ma..yang,nakal Epu,lps dh selamat smua,dia salam abah,awie,idi,kak,ada plak dia nk salam sy...I say NO..bkn NO ecely NOT NOW sbb dia blum batal air sembahyang lg dgn isteri dia..hehehehe...biarla awak xde ms tu,tp,bg sy awak sntiasa ada wpun di mana saya brada kn??
Sayang,
Awak tahu?tahun ni 2014 tahun kenaikan harga brg..minyak,tol,brg2 lain pun smua naik..dlu kalo sy g NSK,penuh 1 troli baru lbh krg RM100,skrg penuh 1troli blum tentu ckup RM200..lebih confirm..nmpknya tahun ni,thn msk&mkn di rumah..bercuti pun di rumah...baru ni Idey bgtau sy,kt Masjid India pn rmai yg bg sewa je kedai&ada jgk yg ade penyewa...best kn awak xperlu lalui smua ni?errmmm..tp,apa yg awak lalui di sana ek?sy slalu tertanya2 mcmn awak kt sy?dlm stiap doa sy pasti ada doa utk awak&kita...aminnn...
Sayang,
Anak buah awak yg xsempat awak tgk,Batrisya,cerdik sungguh la...kecek mace oghe tuo la..kalo awak ada,mesti awok rindu sokmo dge dia..dia nak mari kolopo..kalo awak ada,sy berani bw..sbnrnya sy berani jgk bw dia skrg ni pn kalo kak&abe man bui,tp,mesti sesapa yg nk bw kitaorg dtg KL xberani jgk..mesti mcm2 dia fikir bw anak org ni,wpun anak sdara sndiri...dulu awak oyaq Pia&Pikah woklaq,tp,Batrisya lg cerdik&woklaq...geram sungguh kalo tringat dia...dlu xrmai pakai smartphone jd,kalo byk gmbr bdk2 ni mesti dlm tlipon awak atau sy..tp,skrg zmn smartphone blako awok tahu?smua adik2 ada hp canggih..jd,hp sy,limited la gmbr bdk2 sbb sy mls pegang...Batrisya pantang nmpk sy tnya Ipad..dia tido lmbt,kdg Mi dia tdo xkabar dh,Batrisya xtdo lg...hahahaha..kalo bg Ipad,dia main smpai abih bateri...kalo dia main,yg lain xleh sentuh..smua mengalah..Miqdad,Amin,Pia&Pikah kalah dge Batrisya...HaHaHa...
Syg,
Puah la kehidupan hari2 sy tanpa awak..sunyi...kdg sy fikir,kalo la ms awak ada,sy xkeja,tentu sy akan msk utk awak hari2 (ye ke??) Mesti byk ms sy dgn awak..
Syg,
Lagi 2minggu insyaallah sy balik Kelantan sbb Ila moksu nikah..mesti awak xsangka jodoh Ila pun dkt je..hehehehe...yang,sejak awak xde,rumah binjal ada kenduri sokmo...start dr kenduri tahlil awak,kawin awie,kawin T,tahlil Ma,kawin Epu plak...lps ni dpt rmai la anak buah baru...hehehee...
Syg,
MokTeh Dah pun dah meninggal baru ni..sebelum kenduri Epu...alfatihah...
Syg,
Semakin lama sy semakin rindu pd awak...kalo bleh sy xnak tahu hal di luar sana..xnak kenal org2 baru diluar sana..saya takut sy akan makin lupa pd awak...
Syg,
Kt fesbuk sy ada group insan2 senasib sy..kami bertkar crite,berkongsi mslh,ada yg dah jumpa jodoh baru,bg saya mayb bila mereka jumpa jodoh baru tu bermaksud,arwah suami mereka yg sblm ni ada jodoh sementara..mcmn plak dgn kita?adakah kita jodoh sementara atau jodoh kekal ke Jannah?hanya DIA yg Maha Mengetahui..semoga apa yg kita harapkn menjadi kenyataan di sana nanti..sy ingin menjadi ketua bidadari utk awak di syurga nanti..aminnn
Syg,
Sy rs lapar la plop...tp,mcm nk kena tdo..takut esok xterbangun... :(
Alfatihah & semoga kita berjumpa di syurga & di dlm mimpi2 ...aminnn


P/S : baru tringat,smlm sy mimpi awak..skjp je pun..dlm mimpi sy tu sy bgtau awak sy apply Tekun..awak tnya dh dpt ke blum?berapa?tu je scene yg awak dtg smlm..neway,10Q Ya Allah sbb hadirkan 'dia' walau sekejap...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, January 10, 2014

:: Selamat Pengantin Baru Epu&Sah ::

restu dr seorg bapa....
pelukan seorang anak slps bergelar suami
batal air sembahyang
bermulalah tanggungjwp sbg seorg suami&isteri
bersama biras baru
ciuman seorg suami
bersama ayahanda
si pari2 yg byk kecek
kasih seorg abg
next...
sabar menanti
senyuman bahagia...
suami & isteri
raja sehari...
makan beradab....
tuan tanah & pengantin...
menantu & anak Che Soh (yg dah kwin). :p
Dulang girls...
mak dara menyelit bersama anak2 dara..
wt niece..
Shariful & Hapsah
credit to Kakak for tis best snap.. *** my fav pic..nice..
wt pengantin after akad nikah
ucapan tahniah drpd si adik kembar....eeh...adik ke abg ek?? :p



the best pic ever.....

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|


Syg,penutup 2013 awak dpt adik ipar baru,sy dpt biras baru...Ye yang,akhirnya pada 21 Disember 2013, Epu a.k.a Cikgu Pu a.k.a Bob Putat selamat jd suami kpd Hapsah bt Saari..xsangka plak jodoh Epu dkt ja..jodoh plg dekat dlm kuarge anak2 Che Soh buat ms skrg :)
Yang,awak tahu kn lama dh sy tngu saat ni,tngu siapakah bakal isteri Epu..finally...tp, errmmm...lps je Epu akad nikah,sy rs mcm nk ja bgtau awak..sy bygkn kalo awak ada time tu...sebak hati ni bila bygkn awak ada..dan,xperlu sape2 tnya sy andai tiba2 sy sebak&menitis airmata ni,itu tandanya saya sdg membygkn awak ada di saat suka&duka yg kami lalui di sini..bertambah kuat sedih ni,bila bygkan Ma jg ada bersama terutama saat2 bahagia anak2nya...
Kepada Epu&Sah : kak yusz doakan semoga kekal hingga ke Jannah&dpt melahirkn zuriat cpt2 sbb xsabar nk tgk anak buah baru..bila tok kadi melafazkan "sah" (kebetulan nama pengantin pompuan jgk Sah :) ) maka bermula kehidupan kalian berdua sbg suami isteri..bg isteri,mudah bgnya utk mendpt ganjaran pahala..selain ikut perintah Allah,taat pada suami,apa jua yg dilakukan pd suami ada ganjaran pahala..itu kelebihan org berumahtangga...dan,kyusz yakin,kalo abe pe ada,dia antara org yg plg gembira&tentu dia nak lihat adik2 dia berjaya&bahagia dgn psgn msg2...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone