Tuesday, March 27, 2012

:: Suntikan Typhoid (TY2) ::

semalam bila sampai je kt umah, aku nmpak surat2 agak byk la jgk bila buka je pintu.. surat pertama yg aku buka ialah surat dari DBKL.. surat tawaran pertukaran nama pasar malam.. alhamdulillah berjaya..tp surat tersebut bertarikh 12 Feb 2012 dan aku terpaksa completekan document tu dlm masa 30 hari dari tarikh surat.. setahu aku, surat tersebut dipos awal bulan March 2012.. dan bila aku tgk sampul surat yg aku terima, tarikh di sampul tu di copkan pada tarikh 13 March 2012... dan sebelum aku balik ke Klate baru ni aku masih belum terima surat tersebut.. dan sebelum Ide balik ke Klate aku dh suruh check surat dr DBKL tp, Ide bgtau xde..yg ada cuma surat dr insurance.. so, pg td aku terus ke Jabatan Kesihatan DBKL di Jalan Cheras utk ambil suntikan Typhoid (TY2).. teringat masa arwah ambil suntikan ni seharian dia x kemana2 sbb kesan dr suntikan tersebut buatkan tubuh rs lemah & lengan rs sengal2... mmg aku pun rs cmtu..tp,aku rs kt lengan je.. ala..mcm zmn bdk2 kena cucuk tu..cmtu je la.. aku pun dh minta tlg kwn uruskan..harap2 smuanya berjln lancar la..aminn...

kad suntikan pengendalian makanan

2 comments:

  1. Maaf saya nak tanya masih kah ada suntikan ini?
    Macam yg saya tahu skrng ni kena makan pil sahaja, betul ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Xpasti la pulak..tp,thn lps peniaga makanan setahu sy still amik suntikan tu..sy punya blum xpired..

      Delete