Saturday, May 5, 2012

:: Tudung AidiJuma ::

dah lama rasanya pakai tudung express atau lebih dikenali sbg tudung ariani wpun bkn 'tajuk' ariani, yg ala2 tudung tu smua dipanggil tudung ariani...horrm... skrg demam tudung bawal smula...tudung bawal terkini ada yg 1 tone, 2 tone dan juga 3 tone... cmno tu ek?tone wana la maksudnya..errm...smua org sdg menggilai nya...cmne dgn aku?xcely suka jgk,tp mslh aku ialah, malas nk iron..hahahaha...tringat zmn muda2 student dulu, tudung bawak yg di'iron kdg sminggu pkai dok tergantung ja siap dgn pin,gantung tu kena hati2 jgn bertindih kt bhgn muka tu,nnt nk pkai smula xjd bentuk...huahuahua... aku dh tgk sblm ni kt WCY..& adik ipar aku ada bli & pkai time kenduri kawin aritu..tp,ms tu aku blum berkenan sbb aku pegang kain dia keras.. :p lps balik umrah aku terperasan kt FB tudung bawal AidiJuma...tgk2 harga, xde la mahal sgt.. so,aku cuba beli online.. cpt jgk proses pengeposan dia,aku bli & confirm payment pg,ptg tu dia dh pos sbb tracking number pos laju dia paste kt FB..cuba tgk ni..bukti pembelian aku ye.. :p


nampak???



aku beli ari khamis, so,aku budget ari sabtu sampai la... tp,ptg sabtu tu bdk pos laju call confirm alamat..dia tanya alamat No 36 Jalan 36 ni ada ke?aku ckp salah alamat tu, alamat sbnr No 3B, Jalan 36,aku try check kt email aku ke salah bg alamat..hehehe,rupanya...TAKDE la..alamat aku bg btol,mungkin staff AidiJuma la tersalah tulis 6 dgn b tu dia nmpk sama je kot..so,bdk poslaju ckp senin ni la br leh anta..OK xpe la aku ckp lgpun aku msih kt Kedah..so,bila aku tnya anak makcik aku,dia ckp parcel aku tu dh smpai...xsabar rasanya nk tgk..tadi aku sapai je dr kedah, aku trus tido dulu lps makan pg + lunch...aku siap minum ubat batuk .bkn sbb aku msih batuk,tp,aku xselesa kahak ni... lps minum je,apa lagi... Zzzzzzzzz.... sampai ptg.. lps maghrib td aku pun g umah ciklah ..  sambil2 nk amik parcel tu...


parcel yg diterima..10Q AidiJuma...

hasil tuaian..dari kiri bawal 1 tone (RM7),bawal polkadot kecil(RM31), bawal 2 tones (RM15), bawal 3 tones (RM15) dan inner (RM6)

korang perasan tak wana tudung bawal yg aku pilih..waaa..rs nak nanges, cm aku pernah cite dulu, ni la mslh aku, main pick ja,wana lbh krg la beb..waaaaaaaaaa

ermmmm..kalo korang tanya komen aku ttg tudung AidiJuma ni...yg aku tertanya2,kualiti kain dia,sbb dlm byk2 hasil tuaian aku tu, bawal 1 tone, bawal polkadot & inner,kualiti kain dia bagus,lembut je..tp,yg lagi 2 tu agak keras & kasar sket...ke lps basuh OK?xpe la..aku xkisah pun,janji aku rs agak puas ati...errm..apa pendapat korang kalo aku plak jual tudung bawal tone-tone ni?label tu sng je leh tempah,bli kain bawal kosong,letak jenama aku sendiri, dyasape?errm..tp,ada ke org nak beli? sapa2 yg berminat dgn tudung bawal AidiJuma ni boleh la melayari website www.aidijuma.com atau layari FB AidiJuma 



 p/s : syg, kalo la awak ada, mesti awak tanya bila nak pakai tudung tbyk2 tu..last2 pakai hok tu la jah... i miss u sayang..come to my dream tonite...

10 comments:

  1. wah...aku pon baru nk beralih arah..tuka pesen tudung...sbb masa pegnant aku suka pakai tudung yg paling senang dipakai..siap xpakai kerongsang..hahaha

    now dah leh jangok2 ...nati nkg WCY eh....lusa cukup 40 hari..merdeka

    ReplyDelete
  2. aku ni jnis nk cpt..so mls nk bertudung berkeronsang2 ni...main yg xpress ja... tp,since aku pkai tudung bawal kt kg bahagia naik bot aritu,nmpk comei la plop (ha,puji diri sendiri)

    ReplyDelete
  3. cantik tengok orng pakai tudung bawal yg tone warna tu...tapi akak tak brksmpatan nak beli lagi...asyik pakai yg ekpres punya.

    p/s..bnyak jugk memborong tudung tu ya...iyalah dik, warnanya hmpir sama...

    ReplyDelete
  4. kak MP, tu la,sy pun x try lg ni..hehehe..sbb xtau nk pkai g mn...huhuhu
    mslh sy tu la,kalo bli ikut dan jah..mata plak asyik tgk wana yg supa jah..

    ReplyDelete
  5. Tudung Aidijuma rasanya yg terbaru bagi design tudung bawal untuk tahun 2011-2012. Ker ada lagi design tudung bawal yg latest?

    ReplyDelete
    Replies
    1. byk lg design tudung bawal skrg ni...ada yg 2 tones,ala2 tudung sekolah tu...cuma lipat kt tepi tu je la...yg bermanik2 bagai pun ada :)

      Delete
  6. nak tanya kod tudung mana yg keras tu.. xsuka lh tudung bawal korea..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x ingatla kod tudung yg agak keras tu.kalo xsilap, yg 2 tones...

      Delete
  7. Bawal pink polkadots tu if nk jual contact saye ye
    0108896782

    ReplyDelete
  8. betul tu...klu masa kat uni tu, tudung bawal gosok sekali pastu gantung elok2, klu terjatuh waa....hehee..tapi skrg dah jarang sgt pakai tudung bawal..sbb i suka shawl-type tudung..so, skrg i pakai tudung bokitta dari Lebanon..tudung shawl yang dah siap lilit (xpayah pening kepala nak belit macamana), xpayah pakai pin ada sekali matching inner...easy to wear..biasa i beli kat this website www.myvalorem.com ...telekung bertahta rhinestone..ni baru 1st time tgk telekung camtu..so, i pun belila 4 helai..untuk my mom, my sisters and i pun nak la jugak..hehee... sume tgh ada sale..banyak jugak discount.

    ReplyDelete