Saturday, May 5, 2012

:: ASTRO PVR ::

dulu ku pernah gk survey nak psg astro pvr ni..sj gatal2..OMG,mahal jugak nk install dia ek..xsilap aku dlm RM300 kot.. baru2 ni (lps 'dia' dh xde) aku ada jgk usha lg skali, dh tinggal 50% less..so,still mahal lg rege dia .argh,dlm fikiran aku apa guna aku psg PVR?aku nk record cite apa?sapa nk tgk?yg ber'channel2 ni pun xtertgk..sbb aku ni xde fav channel atau fav citer.. kalo dulu 'dia' ada aku join je tgk bila tgk cm sdp je 'dia' melayan.. mmg aku ni jenis cpt bosan jd,cite blum mula aku dh bosan tgk starting, xtahu cite sdp ke x..biasanya aku akan join dh pertengahan jln cite la..pastu mulut sambil xhenti2 tanya starting cite tu.. 'dia' mmg suka layan cite omputeh.. & kami xpernah layan cite Hindustan ...hahaha... so,nmpk sgt kami bkn pasangan jiwang kn?? :p alkisahnya lastweek ms aku kt still kt kedah, ada 1 panggilan dh bernama yg aku jwp (lps balik dr SANA, aku mmg jrg angkat phone,asyik tido je..mananya x, tido after subuh so,biasanya org call pg2..maafla xberjwp..hehehe), katanya si caller nak psg PVR kat uah aku?dia confirmkan alamat.. aik..bila ms plak aku call utk subscribe PVR ni?dia ckp FREE.. errm..tanpa fkr panjang aku accept je la dah FREE kn? caller ckp dia akan forwardkn phone nuber aku kt installer dia,nnt diaorg call set kan bila nk dtg install... errm...ni lg 1 mslh, diaorg nk call?andaikata aku xjwp phone cmno?alkisahnya lagi, smlm kan aku tido + silent phone cm aku cite kt entri sblm ni, mmg ada la miscall dr no yg aku xkenal..no opis rsnya...yg pasti, bkn no hp..dlm ati aku berkata mayb installer astro call kot.. pg2 ni, ada lg no aku xkenal,lama jgk aku tgk screen hp, tp xangkat,finally aku angkat..yuuppp..mmg bdk installer astro la tnya direction nk dtg install PVR.. 
tgk psg wayar...

set installation PVR

new decoder...

aku ada tanya monthly cmne?sbb aku ada terbaca add RM10/month .. bdk tu pun ckp benda yg sama.. errm..xpe la.. xkisahla.. bg aku,kalo xpsg pun xpe,kalo psg pun xpe... lgppun xsmua pun diaorg tukar decoder tu,mayb dia pilih regular customer dulu kot... dia pun siap tanya aku dh berapa lama guna ASTRO.. aku ckp adala dlm 5 tahun drpd decoder biasa,then beyond, now PVR plop... mcm2 la teknologi skrg kn?

No comments:

Post a Comment