Wednesday, May 9, 2012

:: Pavlova ::

apa ke benda la pavlova tu? camne rasanya ek? rupa dh kenal sbb slalu nmpk kwn2 upload gambar dlm blog la fb la.. bila sebut je pavlova, aku rasa mesti bahan2 resepi dia susah kn??? slalu gk aku dok melayan 'pakcik google' cr ttg pavlova ni.. 2 hari lepas aku surf2 resepi dia..ekeleh... sonang jah bahan2 dia..smua dh ada kt umah..jap nk g usha dlm peti..alamak, esen vanilla abih...cuka?oo...ada..tp, dh xpired la plak... so, aku g kedai beli cuka & esen vanilla...tp,nak hias camno sbb xde buah2an.. xpe, wat dulu, esok baru kita deco sbb selasa aku kena g spital amik sample darah utk appoinment 22/5 ni.. lps amik darah,aku g masjid india visit kedai & rizal ..dh sbln aku x g sana... lps borak2 dgn rizal, aku g Sogo..hajat nk bli buah2 la nk deco pavlova..bkn buah je, byk jgk diborong sbb stok makanan dlm peti xde..bli meggi,PAMA (bkn majalah), teh, kopi instant, tepung kek instant dll.. dari Sogo aku amik teksi balik slayang.. 1st buat tu..ni la dikatakan blaja xabih...whipping cream aku ain curah je atas pavlova..alamak cair la..ke kena putar dulu? aku pun putar2, pekat.. then curah la atas pavlova..nape rasanya cm lain jer?cream rasa tawar..rupanya2 sbb whipping cream tu sepatutnya diputar dgn gula & sikit esen vanilla... so,tgh mlm tu aku wat lagi..kali ni aku masukkan serbuk koko dlm adunan pavlova..sbb nk bg nmpk wana coklat sket..sbb lgpun cream dh wana putih kan??pagi td sbb semalaman xleh tido, aku pun deco la pavlova aku... nak tgk hasilnya??ni la hasil org pemalas + sy bdk baru blaja...
1st time buat.. cream yg tawaq hebiaq...

mcm menarik kn?

agak puah ati..so,xde la buat lg dlm masa terdekat ni.. :p

No comments:

Post a Comment