Sunday, January 22, 2012

:: Mem'baking ::




aku ni ada 1 tabiat yg boleh dikatakan tebiat jgk la..aku suka bli brg 'segera'. Maksud aku benda mkn cam kek, puding, karipap, samosa, pau, dan byk lagi la yg ber'status SEGERA.. hikhikhik.. sbb aku ni xpandai masak, so, aku amik inisiatif bli benda2 segera tu & just add-on ja apa brg yg dia nak..biasanya brg add-on yg perlu mudah ja...tp, kalo karipap, samosa, pau frozen tu just goreng @ kukus (bg pau) je la..dulu2, aku slalu jadikan stok kt dlm peti sbb pagi2, 'dia' suka bekfes kt umah sebelum antar aku g keja.. aku yg keja ni x besfes tau, cuma kdg2 je kongsi dgn 'dia'.. pagi2 rutin aku selepas mandi, aku buatkan air, biasanya 'air teh' la..pastu bila aku dh hapir siap,kejutkan 'dia' utk siap2 anta aku keja..bygkan cmne aku nk lalui hari2 aku tanpa 'dia' bila nk g keja?bg yg xkenal 'dia' dan aku, mesti fikir, ni mesti kes suami dok goyang kaki, bini keja..ha,mmg aku akui tp, dgn gaji aku sbg clerk bank tu mampu ke aku & 'dia' nk survive?rumah pun sewa, byr keta, bil api mengalahkan org umah besar, sampai tuan umah terkejut la bil api mencecah hampir2 RM200 dgn umah sewa yg kecik & cuma 2 bilik ni..hehehe..bil tinggi sebab aircond..kdg2 TV kitaorg psg , biar camtu je..memBAZIR .. yerr,tu adalah perkataan yg tepat..apa kaitan dgn gambar kek kt atas?hikhikhik..aku ni mmg suka melalut..kek kt atas tu pun aku beli yg dh siap adunan, balik cuma tambah telur & air/susu..kalo 'dia' ada mesti dia tanya " awak buat gapo tuh?"..hehehe..kek ni dh lama aku x buat since aku dpt kencing manis.. 'dia' pun dh msk ttg perangai aku, kalo aku buat benda yg amik resepi kt internet ke kt mana2,kalo xjadi confirm ke tong sampah.. & kalo jadi plak, sapa nk mkn byk2?hehehe..setakat berdua, habis ke?alamatnye bertukar ke alamat umah Jalan 36, umah Ciklah (makcik 'dia').. lg 1 tabiat aku, kalo dekat2 nk cuti, cth cm cuti CNY ni, mesti 2,3 ari sebelum tu aku byk beli brg2 dapur..mcm baru2 ni la..aku g beli mcm2, sapa nk mkn?Ide dh berlepas balik Klate dh tadi,Senin ni aku plak..biasanya kalo benda yg tak tahan lama, aku akan anta ke Jalan 36 la...aku mmg perasaan, tabiat membeli aku mmg cmtu...kdg ayam,daging,ikan penuh peti..pastu balik kampung..kalo aku xsempat hantar ke Jln 36, aku akan call tlg amik la dlm peti aku tu,sbb risau kalo electric terputus, abihla bau 1 peti sejuk aku tu.. (pernah terjadi sekali) huahua..nk kembalikan bau peti cm sediakala,huhh..amik masa yg lama btol..mcm2 aku letak dlm peti, arang, daun pandan...tp,xjalan jgk..tupperware2 yg effect baunya, aku buang ..hahaha.. sampaikan aku pernah spray bodyspray aku ke peti..bila bau2nya bercampur, lagila pening...bkn calang2 body spray.. ESCADA plak tu...sampai 1 tahap aku rasa nak tukar peti baru la...
Ecely, aku tgh tunggu kek aku masak tu sbb dok bebel kt blog ni...kali ni aku try butter cake.. lupa plak nk snap pic ..xpe la..lenkali la ek..sampaikan tepung pancake pun aku beli..hehehe...aritu aku jumpa serbuk wat kuih lapis & tepung pelita kot yg lg 1 tu ..dlm botol kecik je,aku xtau la apa function dia, xkan sikit je nk wat kuih lapis, tp,mmg pic kuih lapis, yg lain2 aku xbaca pun..sampai camtu sekali skrg ni ek, xperlu blaja buat kuih 'org tua2' dah..smua dh ready to make...hehehe...

No comments:

Post a Comment