Saturday, January 14, 2012

:: nasi goreng sardin ::

2 mlm lps tiba2 aku braso nk mkn nasi goreng sardin...teringat biasanya aku msk pedas2..nk msk time tu sardin xde plak..aku ni sbnrnya mg xsuka mkn sardin.. tp, 'dia' la merubah segalanya.. sungguh senang kalo nk msk utk 'dia'..xcerewet... bila aku dh mkn sardin, aku cuma mkn sardin yg aku msk je..org laen msk aku xleh nk telan..teringat ms kat Ambank dulu, ada opismate ni pelawa sardin yg dia bw bekal..nak tolak nnt dia terasa ati plak..tp,aku tetap x amik..bila aku xamik,dia plak letakkan kt nasi aku..huhuhu..terpaksa la aku telan..i'm sorryyy..(gaya amir RL) Nasi Goreng Sardin...pernah rasa?sebenarnya, wujudnya nasi goreng sardin ni drpd 'dia' la.tapi, sardin aku kalo letak cili padi,bg pedass ,lg besshh....biasa aku msk je sardin mkn dgn nasi panas2 pastu telur dadar + kicap skett... waalllaweehh..sdg aku ber'masterchef kt dapur, 'dia' muncul, " cuba awak wat nasi goreng sardin.." ha?? "gano nasi goreng sardin?" "ala...awak masukkn je nasi dlm sardin tu,pahtu goreng.."so, aku try la campak nasi dlm sardin tuh...errmmm.. pecahkan telor sket dlm nasi.. kdg2 kalo ada ayam ke daging ke, aku masukkan jerr... semalam aku g umah Ciklah, g bawa buah pauh (mangga) yg Ide bli sabtu lepas (kt psr mlm jln TAR) ...kalo buah tu kat umah aku,alamatnya akhirnya dlm bakul sampah la jawabnya.. ms lepak2 umah Ciklah,kebetulan Acik nk g kedai, so aku kirim belikan telor, sardin & roti keping gardenia..roti tu xperasan plak bila expired..tp,confirm xpired dulu sblm abih..so,mlm ni aku pun msk nasi la sbb plan nk wat nasi goreng sardin tu..tp, cili api la plak xde..xpe la aku ada cili kering yg dh di'blend kt dlm peti..letak dlm 3sudu besar jgk,tp xpedass pun..yg bestnya, bkn setakat ikan sardin dlm nasi tu, daging & ayam pun aku campak skali..habiskan stok dlm peti.. :) bila dh campak smua, alamak, byk sgt la plak benda2nya sampaikan sardin xnmpk rupa...mmg byk lauk dr nasi la jawabnya.. bila dh siap,huhhhh...mmg CONFIRM, xsedap.. laen sgt rasanya daripada yg aku msk sblm2 ni..adakah sbb daging & ayam terlalu byk?atau sebab kurang PEDAS?? atau sbb mkn sorang?atau masak tanpa kasih sayang?errrm...mayb masak tanpa kasih sayang sbb kasih sayang dah dibawa pergi...ada se'belanga lg kt dapur tu..esok pagi bekfes dgn nasi goreng tu la jawabnya..kalo xabih, alamat nya ke alamat tong sampah,jln 35 la ..hehehehe...jeng..jeng..jeng... wajah2 nasi goreng sardin aku.....


masak sardin dulu...


masukkan ayam & daging


kita gaul2 sampai ayam&daging masak...


masukkan telor 2butir...mekyusz xsah xde telor..


dah siap nk mkn..xckup sardin ,haaa...ada stanby sardin sj..errm..esok leh wat sandwich sardin...

No comments:

Post a Comment