Thursday, January 12, 2012

:: bdk penghantar air kena SOUND ::

hikhikhik..gelak dulu buleh?yg kena sound tu bkn waiter, tapi bdk yg delivery air mineral kt umah aku ni..
asalnya kt tepi pintu, so, balik td aku angkat la letak tepi ja..xkuat nk g letak kt dapur..
nampak tu, *sebelum sampai call customer.. sblm kluar anta sepatutnya call dulu, tnya cust ada kt umah ke x?
focus dekat skettt....
ni la rupanya, sebelah je dgn pintu bilik tido..hehehe


aku pakai Spritzer Water Dispenser..ala, mcm kt opis tu..koya ter..cm umah besar jah..nape aku pkai water dispenser tu?kenapa bukan Hi-O or brand2 laen? al-kisahnya, 'dia' suka sgt minum air mineral terutamanya Spritzer.. sblm psg dispenser ni, dlm 1ari boleh dikatakan kami akan beli 2,3 botol mineral yg besar (1.5L) tu kt 7E ..kebetulan 1ari tu aku xsure kt mana,aku ternmpk lori Spritzer lalu,kt blakang lori tu ada iklan ttg water dispenser ni..so,aku pun surf kt internet contact number Spritzer, so, lepas dpt quotation,aku setuju bli trus dispenser tu sbb harga dia brapa ek?xhengat dh aku..tp,kiranya berbaloi la berbanding kalo aku sewa, sbb xsilap aku sewa utk 2thn >< harga dispenser tu..so,drpd aku sewa, baik bli je trus..aku usulkan pd 'dia' tp,dia mcm nak xnak je..xpe..aku pun pujuk memujuk la ,kira budget, compare kalo bli ari2 dlm botol tu,nk g bli 1hal..niat hati aku, utk menyenangkan 'dia'..sbb bg aku, apa yg 'dia' suka aku cuba buat utk 'dia'.dulu pkai tong biru yg besar tu, xsilap opis2 still pkai lg..tp,kalo spritzer dh lama xpkai tong biru tu, dia pkai tong kecik transparent, kuantiti dia krg la compare tong biru..kalo xsempat order pun bleh bli je kt mana2 kedai yg jual spritzer & ada stok botol besar tu...erm,jap nk tgk brapa liter ek,isipadu minima 6L EXTRA 500ml..
Isipadu Minima 6L nampak tu, Extra 500ml
Fokus skett...


haaaa..berbalik cite cmne aku bleh sound bdk anta air tu,cenggini,normally pic spritzer akan msg aku tnya samada aku nak stok utk nextweek @ x?kdg2,sblm dia anta msg,aku check stok dh krg,aku msg la inform dia, xcely sblm ni xde mslh la sbb ada org kt umah, tp since 'dia' dh xde, adik ipar aku pun dh blik dok kampung, xde la org kt umah,aku ni kdg2 kluar..kalo kena time aku ada kt umah xpe la..lps 'dia' xde aku br 3x order , tp dh 4x diaorg anta, yg skali tu ms tu adik ipar aku masih dok cni, aku plak ms tu masih kt kampung slps peristiwa hitam tu, terkejut gk aku diaorg anta,aku dh complain,tp xkisahla air tu bknnya basi pun...alkisahnya, lps aku dh dok smula cni, ada skali tu time maghrib, bdk yg anta air call tnya umah kt mana..ni mmg buat aku nk naek angin jgk,tp,leh control lg..ms tu aku kt masjid india,mujo kunci umah spare ada kt umah makcik, so aku call anak ciklah,si Achik tu sruh g umah aku tunggu org anta air...aku bg no phone Achik kt bdk anta air tu kalo xjumpa umah..k, settle...kali ke-2, mujo time tu rmai kt umah aku, ada anak buah aku & adik ipar aku, madik ..ala ms cuti sekolah br ni la..xcely aku dh prepare cheque nk buat payment sbb dh lama xbayar..aku letak dlm fail kt rak tv tu..tp,aku terlupa nk pesan kt adik ipar aku sruh pass kt bdk anta air tu kalo diaorg dtg..sbb aku ingat diaorg akan call dulu..hampehhh...dot net..xpe,la payment je pun..lg bgus kalo xnak..hehehe..tp,xbestla tunggakan,nnt nk byr,byk la plop..yg nak marah sgt kali ke-3 ni,last week aku msg pic, sruh inform aku dulu sblm dtg anta air sbb aku dh prepare payment..without any feedback,tup..tupp..arini ada no yg tak aku kenal call..mulanya mls nk angkat,kali ke3 baru aku angkat..dia ckp dr spritzer..aku tnya kt mana?ada kt depan umah..ceehh...aku pun sound la..."kan i dh inform pic, sruh call i dulu sblm dtg..i pun xtau u all nak dtg anta air bila??xkan sminggu ni i kena dok chokoh  (terkluar w/pun aku tau dia xfhnm) umah ja tungu u all dtg anta sbb i mana tau bila nk anta..saya kt luar ni,i kt shah alam, xkan saya nk rushing balik dlm jem,jem ni??dah la kt umah xde org" puas aku bebel...pastu bdk tu tnya "abih camne ni kak?kalo letak dpn pintu boleh??" aku plak jwp, awak bw blik dulu air tu, esok2 dtg anta smula sbb xde org..u should call me 1st b4 delivery to my hse.."(cheeewah..terkluaq bhs lucah ni...) aku siap pesan sruh inform pic lenkali call sblm dtg bkn call bila dh kt dpn pintu umah..then aku hang up...xsampai 1minit kemudian aku call smula tnya dh balik ke still kt umah aku?dia ckp br nk naek lori..aku ckp xpe la,air tu tinggalkan kt dpn pintu,invoice msukkn bwh pintu.tp,payment delay lagi la..jgn salah aku plak..nexttime,bla..bla..bla..ulang ayat yg sama..hehhee..ye la kalo diaorg balik,xtahu bila plak nk anta air kt umah aku,nnt abih stok sapa ssh?aku jugak..hehehehehe..ter'EMO la plop arini...hehehehe

No comments:

Post a Comment