Wednesday, January 18, 2012

:: mata tak nak TIDO ::

Lately ni mata aku amat payah nk tido walaupun mulut dh ternganga menguap...hai mata..dan disebabkan mata xdpt tido jgk la smlm (17/1/12)aku x g spital utk appoinment dgn doc pakar utk result darah yg dh diamik 2weeks ago...bila mata xdpt tido,fikiran aku melayang ntah sampai ke mana-mana.. Tp, byknya fikiran dh dh advance sampai ke bln Feb dpn..huhuhuhu.. kalo dulu mata xleh tido aku boleh la kacau 'dia', tp,skrg aku nk kacau sapa? Sgt2 la terasa kesunyian itu..kalo dulu mmg aku terpaksa memaksa mata utk tido sbb esok nk g keja..keja yg byk men'stress kan aku..alangkah bahagianya kalo semasa hayat 'dia' masih ada, aku dh resign..tentu kami punya byk masa utk bersama & melakukan xtvt bersama.. Sekali tgk, live kami mcm bdk2 remaja..mayb sbb kami xde anak...but, i'm enjoy our life so much..& i miss that moments very much... Syg,kalo saya dah x g jupa doc utk kencing manis saya ok x?sy redha ja la apa akan jd...stiap kali nk jupa doc,sy rs mcm ad tekanan...sy xsuka tekanan... Sy tak mampu nk hadapi tekanan2 ni smua..saya cuba jauhkan diri drpd org yg boleh memberi tekanan pd saya,tp makin dekat dia menghampiri saya..dah puas saya jelaskan tapi umpama menjirus air di daun keladi...sy mengharapkan slps ni, dah xde tekanan tu smua..insyaAllah...sayang, sy rindukan awak,berjuta2 rakyat malaysia ni,xkan sama dgn awak..awak slalu ckp saya JATUH CINTA dgn awak sbb cara awak bw keta..mmg salah 1 sbb la..sbb yg awak xpernah tau, adalah, sbb awak bkn lelaki yg ikut ckp pompuan..sbb saya mmg TAK SUKA lelaki yg mengiakan apa sj pompuan ckp..saya suka lelaki yg suka membantah bila pompuan buat salah tp ,mesti ada reason yg logik boleh diterima akal..ciri2 tu mmg ada pd awak..dan bagi saya, peranan seorang ISTERI bkn sj melahirkan & menjaga anak,tp,membantu suami dlm kerjaya..tolong tu TIDAK semestinya tolong suami buat keja,tolong kurangkan stress suami yg penat balik keja pun salah satu cara..(sedapnya MEKYUSZ kecek,dia xde anak xpe la kan??)mcm saya slalu ckp,xsuka tgk lelaki buat keja yg sepatutnya isteri buat..saya mudah tersentuh..sy,tahu dlm Islam, bkn meletakkan kerja2 smua tu kpd isteri,dan xde plak ckp isteri kena memasak utk suami,xde..suami kena menyediakan makan,pakai utk isteri..bg sy,bila suami basuh bj,sidai kain, basuh pinggan, hilang ke'macho'an dia..sy ingat lg bila saya sakit, awak cuba nk buat kerja rumah..mesin basuh pun awak xpandai guna..kelakar sgt..mayb ada sesetengah org akan ckp sy terlalu ikut ckp laki,mmg wajib pun saya ikut ckp suami..dan bila 'dia' dh tiada,xde la sy rs bersalah sbb xdpt menjalankan tanggungjwp sbg isteri kpd 'dia' cuma saya amat menyesal sbb xsempat melahirkan zuriat utk 'dia'...MAAFKAN saya, sayang...sayang, br sy teringat, awak kn minat Jamal Abdillah..dia ada lagu br la yang, lagu berduet dgn sapa ntah..tajuk Maafkan apa ntah..sdp gk lagu tu..bila dgr Jamal Abdillah nyanyi, mesti saya teringatkn awak...awak mina Jamal,saya minat Saleem...syg,sy nk paksa mata sy tido..awak dtg temankan saya ye mlm ni...I'm waiting 4 u....al-fatihah....

No comments:

Post a Comment