Thursday, January 12, 2012

:: ciri-ciri antara KAMI ::

KAMI BERDUA ADALAH ANAK SULUNG

Anak Sulung
Anak sulung merupakan cahaya mata pertama di dalam keluarga dan menjadi tumpuan kasih sayang dan perhatian ibu bapa. sehinggalah kedatangan adik baru. Namun apabila mereka meningkat remaja, mereka lebih pandai membawa diri masing-masing dan sanggup berkorban demi demi adik-adik

Ciri-ciri yang ada pada mereka ialah :

  • anak sulung dikaitkan dengan sikap pelindung, suka bertolak ansur, serta ego.
  • sering berjaya dalam hidup.
  • lebih pandai mengambil hati orang tua.
  • mempunyai nilai tanggung jawab yang tinggi.
  •  
KAMI JUGA BERKONGSI ZODIAK YG SAMA
GEMINI - Tak Dapat Ditolak
- Menyenangkan.
- Cintanya adalah kebaikan.
- Pendengar yang baik.
- Sangat baik di bidangnya.
- Pencinta bukan pembuat onar.
- Bisa merobohkan Anda.
- Dapat dipercaya.
- Selalu riang.
- Nyaring.
- Cerewet.
- Ramah.
- Sangat pemaaf.
- Mencintai utuh.
- Mempunyai senyum manis.
- Dermawan.
- Tangguh.




RAHSIA TARIKH LAHIR MENGIKUT HARIBULAN

1. Tarikh Lahir pada 1, 9 & 24 - 'DIA' LAHIR PADA 1HB
Pada umumnya pasangan ini bersifat pendiam & konservatif. Namun dengan orang-orang tertentu dia cepat mesra. Tapi pasangan yang lahir tarikh ini mudah terperasan. Kerana sifatnya itu menyebabkan ramai orang yang tidak menyukainya. Namun begitu dia tetap dikagumi kerana bersikap serius terutamanya yang berhubung dengan orang ramai. Dalam hal percintaan, dia sanggup berhabis semata-mata untuk memenuhi segala keinginan pasangannya. Tapi hati-hati kadangkala dia lebih mementingkan persahabatan daripada percintaan dan lebih rela memutuskan cintanya demi sebuah persahabatan yang telah terjalin lama.

2. Tarikh Lahir pada 10, 16 & 21 - AKU SEBENARNYA DILAHIRKAN PD 21HB CUMA DLM SURAT BERANAK JE TERLEWAT 1HARI..SO,CONSIDER 21HB LA YE??
Suka bekerja keras, memiliki nafsu yang tinggi dalam usaha mencapai cita-citanya. Dalam pergaulan sehari-hari dia merupakan orang yang mudah tersinggung. Namun begitu dia seorang yang jujur & tabah dalam menghadapi persoalan. Soal cinta dia sangat setia dan sebab itulah dia mudah disenangi. Tapi dia seorang yang terlalu cemburu. Kalau baik dia sangat baik dan kalau jahat dia merupakan orang yang paling jahat.

RAHSIA TARIKH LAHIR MENGIKUT WARNA

> > May 15th ~ May 24th = Gold (AKU)
> > May 25th ~ June 3rd = Cream (DIA)

---------------------------*CREAM*---------------------------

Competitive and sportive. Don't like losing and always cheerful! You are
trustworthy, and very out going. You choose love carefully and don't fall
in love easily. But once you find the right one, you don't let go for a
long long time.
-------------------------*GOLD*--------------------------

You know what's right and what's wrong for you. You are cheerful and out
going. It's hard for you to find the one you want, but once you find the
right person, you won't be able to fall in love again for a long time.


KALENDAR ISLAM
~ sharpan che soh ~
RABIULAWAL 
Perwatakannya baik. Mungkin dia akan mendapat pangkat besar, menjadi orang berpengaruh atau kaya tanpa diduga. Dalam pekerjaan ramai yang suka. Sifat negatif dirinya termasuklah kurang sabar, hatinya keras dan mudah marah.





~ nor yusdiawati yusof ~

REJAB 
Semasa kecilnya dia degil dan nakal. lbu bapanya patut mendidiknya dengan baik agar dia dapat menerapkan nilai-nilai yang baik. Ketika sudah dewasa, dia suka bersikap merendah diri dan bersikap tidak tahu menahu. Ini agak berlainan dari sikapnya semasa kecil. Walaubagaimanapun hidupnya selamat dan sentosa.



CIRI-CIRI MENGIKUT UNSUR TANAH, UDARA, API & AIR


Anak pertama, ke 5, ke 9…..



Lelaki



Berunsur Tanah dan huraiannya adalah Sifat tanah dikaitkan sebagai jenis Deria. Ia tergolong sebagai sifat kewanitaan. Orang yang menyedari kewujudannya di sini dan kini menghargai kebendaan, keras hati, sabar,disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, cekap, percaya hanya perkara yang boleh dicapai oleh deria.



 JENIS PANCAINDERA: SYAHWAT, KERING, Sedar mengenai hakikat diri, menilai material, sebar, tabah hati, disiplin diri, berhati-hati, boleh diharap, tidak tegas, efisyen, percaya hanya pada apa yang boleh dicapai oleh pancaindera, muram atau sugul, diberatkan oleh keperluan. Kepala angin, bimbang, tegas, tenang, boleh putus harapan, pendiam, tidak peramah, senyap. Badannya kurus, kurangnya tidur, tidak sabar jima, selalu sihat, banyak kerja.





Perempuan



Berunsur Tanah dan huraiannya adalah Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta rela berkorban. Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak sombong dan bukan seorang pemarah. Tenang diri, aman, dan memberi sokongan. Tidak suka membantah atau membangkang. Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan sentiasa menjaga kecantikan.







No comments:

Post a Comment