Sunday, June 12, 2011

:: dalam kenangan 13/4/2011 ::

sudah lama dan teramat lama aku dah x updates blog yg simple ini...blog ini aku create dh lama,sejak 'dia' masih ada...tp,sejak pemergian dia, aku terasa ingin meluahkan segalanya di blog ini.....


13/4/2011 in memories
perginya insan yg amat aku sayangi sharpan che soh...perginya adalah tamparan hebat buat diri aku....

flashback : 12/4/2011
syg bgn kol12 tghari terus kejutkan awie untuk ke golok beli jersy bola....
syg terkejut bila saya bgtau dh kol12tghari
dan pd arini jugak 1st time kita pegi amik shafiah balik tadika dgn moto..pastu kita g ke kedai cina pendek sbb biasanya shafiah blik tadika mesti g beli ctu...lepas bli,syg ckp nk g amik duit kt cimb kota bharu dgn moto,tak brapa lama kemudian syg patah balik,bila kak tanya nape?syg jawap "panas".. syg pun tukar plan g dgn caldina.. sebut ttg caldina sy rs amat sedih..ssh pyh kita cari duit sbb nk dptkn keta idaman kita....lps syg kuar g cimb,syg ada call sy sruh sy ajak kak g gadai barang kemas yg sy xpkai sbb nk beli stok jersy kt golok...tp,sy katakan pd syg, "kak x cekak sbb td ma dh minta tlg kak g bank tp,kak oyaq kak x cekak.." syg pun ckp, " xpe la kalo gtu sbb hajat nk bli jersy,rugi blik xbeli...xpela..g gerak awie bgn nk g golok" dlm ms yg sm sy sempat bgtau kak permintaan awak tu... kak pun ckp xper la kalo nk g gadai dia tlg bw g... dgn moto sy g dgn kak & shafiah .... dptla bekalan utk syg g golok.... kebetulan awie bgtau arini & esok ada pesta air kt golok...lewat ptg syg pegi dgn awie..lps maghrib sy call syg,syg ckp tgh nk menyeberang sg golok...dlm kol 8pm lebih sy call lg,syg ckp odw...sy sempat pesan minta tlg syg g amik ketupat yg kita order kt mummy...
dlm kol 11pm,syg masih blum blik,tp sblm tu syg ada bgtau kol 12 @ 1am kita bertolak la blik KL...kol11 pm, aiman jiran dtg bg pulut ayam goreng & somtam... kata aiman " kyus,abe pe kirim ,dia oyaq takut dia balik lmbt...kyus,bli la moto tu,abe pe nak dah tu... " (nanti aku citer apa kaitan moto dgn syg..)
sy tunggu dan trus menunggu syg utk bertolak blik ke KL... kol12am lbh2,sy msg tnya nape lmbt sgt...dlm 2 msg sy anta,yg last syg xbalas...yg 1st syg ckp ,meta2 lg nk blik dah....hmpir kol 1am,sy col syg dlm blum pun sempat sy ckp apa2 (kebetulan mmg sy dlm mood merajuk & xnak berckp), sy cuma letakkan phone kt telinga,serta merta sy dgr suara syg berkata " bo la telefon ,malu kt oghe..)  dan syg pun letak..dlm mood yg agak kecil hati sy msg bgtau kalo lmbt2, xyah balik la mlm tu....agak2 dlm  15minit kemudian,sy dgr bunyi caldina sampai,syg kejutkn sy sruh siap2 nk bertolak blik ke KL... tp,pd mlm tersebut,sy rasakan mlm tu mlm yg sunyi...xtahu kenapa...syg pun tak byk ckp,lps hulurkan duit kt abah,salam dgn ma & adik2 & anak2 buah dan terus bertolak balik ke KL...pd ms tu sempat lg mata sy menjeling ke arah jam kt dlm keta,menunjukkn tepat jam 1.10am... semasa kita hendak bertolak, awie ada pesan 2x pd syg berheni rehat kalo mengantuk.
perjalanan pd mlm tu pun sy rasakan perjalanan yg sunyi tp,lancar...dgn sng sy terlelap...biasanya kalo syg bw laju ,sy akan tersedar & minta syg  slowkan keta...yg sy ingat, kita ada berhenti di petronas mana ntah, syg ke toilet agak lama, & syg pun parking tgh2 area petronas tu....xbrapa lama kemudian,syg masuk keta smula & truskan perjalanan....cam biasa sy tertido smula...kemudian sy sedar bila ada roadblock kt machang,sampai kt roadblock tu syg berhenti agak lama,sy pun xtahu napa,cuma syg ada ckp, nak lalu ikut mana ni?? kemudian syg pun jln & berhenti dpn polis,ada 2org polis bertugas,sorang lelaki & sorang pompuan..polis pompuan bertanya "nape,encik ngantuk ke??" dgn pantas syg jwp, " tak,cuma mata pinar sbb spec baru.." kemudian, kita truskan perjlnan ...sy rs perjalanan mlm tu amat smooth kerana sy dpt tido dgn lena tanpa terjaga dgn tiba2 bila syg bw dgn laju....sy tersedar pd pukul 3.10am -ketika itu syg berhenti kat caltex gua musang..caltex selepas simpang ke simpang pulai...syg berhenti agak lama dlm kira2 setengah jam..tp,syg x isi minyak,syg cuma check air keta & isi shampoo wiper keta..selepas kita meneruskan perjalanan, sy cuma tersedar semula apabila ada suara2 yg sy x kenali berkata "sabar...sabar... ambulan dh odw.." selepas tu sy x sedar  (mayb sy pengsan).. sy tersedar smula apabila berada dlm ambulance dek kerana lampu dlm ambulance yg terang sy dpt melihat seorang lelaki yg menyuruh sy bersabar...dlm ms yg sama,sy sempat bertanya ttg syg..tp, lelaki tu berkata "sabar, suami puan akan di bawa dgn ambulance lg satu.." tp,sy bertanya lg "nape  xbw je skali" jwp lelaki td "nanti kita cite kat hospital " ..dlm hati sy , xde terfikir syg dah pergi buat selama-lamanya,tp,sy cuma terfikir syg cedera yg mungkin agak parah..selepas tu,sy cuma dpt beristighfar dan sy terus pengsan lg....
Apabila sy sedar smula rupanya sy dh berada di hospital...sy xpasti siapa lelaki yg bgtau sy bahawa syg dah pergi buat selama2nya..tatkala mendengar kata2 itu,sy xdpt menahan perasaan ini,kerana sy terlalu sygkan syg...sy sudah mula terfikir idup sy yg terpaksa diteruskan tanpa syg...sy harap sgt itu smuanya cuma mimpi..sampai saat ini,sy masih berharap sekiranya ini smua mimpi,tolong sedarkan saya secepat mungkin kerana saya teramat rindukan sentuhan & segalanya2 yg berkaitan  dgn syg... SAYANG, ketahuilah bahawa saya benar2 ikhlas menerima syg dlm hidup saya,setiap kali berdoa,saya mengharapkan umur kita panjangkan kerana saya impikan kita berpimpin tangan di hari tua kita untuk meniti masa tua kita....malang sekali,syg pergi dulu tinggalkan saya sendirian meneruskan kehidupan di dunia yg penuh dgn liku2 yg perlu ditempuhi....sayang,tunggu saya di sana....

7 comments:

  1. yus sahabat ku...bykkan bersabar
    tatkala baca entry ni aku rasa mcm tadi baru ku dpt berita kemalangan itu.
    Aku doakan mu sabar banyak and smga mu tabah menempuh hari seterusnya. Insha'Allah

    ReplyDelete
  2. terima kasih ..tp,arini aku xtahu dh brapa kali air mata ini bergenang teringatkan arwah

    ReplyDelete
  3. bnyk2 lha bsaba....doakan arwah tng dsana....smue owng sdih ngan pmergian arwah....al-fatihah......

    ReplyDelete
  4. kak..sabar ye kak..sy xknl akk..tp sy tjumpa fb arwah kt dlm tomok pnye wedding...bler sy bukak fb arwah...sy tjumpa blog akk nie....sdey sy bce kak....klu la jd pd sy...papepon...akk kne kuatkn smgt....igt...msh ader lg owg yg sygkn kiter di sekeliling kiter.....

    ReplyDelete
  5. salam kenal
    maaf dik, akak sudah baca hampir ke semua entri di dalam laman ini sebab dari mula2 n3 dpt rasakan sesuatu kejadian yang telah berlaku..

    al-fatihah pada yang tiada, moga rohnya berada di kalangan orang2 yang beriman

    ReplyDelete
  6. Umialya-trima kasih kak..perasaan ni cuba nk tangkis hakikat sbnr...

    ReplyDelete
  7. Slm, maaf ku pohon dari mu kerana sungguh aku tidak tahu begini dugaan yang terpaksa kau tempuhi....aku bersimpati denganmu....aku harap kau sabar dan tabah menghadapiNYa.....kuatkan semangatmu sahabatku......ku doakan dia ditempatkan dikalangan orang2 beriman dan soleh....Al-Fatihah..........

    ReplyDelete