Wednesday, June 15, 2011

:: GuGur laGi ::

maafkan saya,sayanG ...air mata ni GuGur laGi mlm td ..time menanGis ni tiba2 tanGisan saya makin kuat bila inGat awak kerana bila saya menanGis walaupun sbb hal2 kecik , awak akan buat lawak sampai saya menanGis dlm ketawa..sayanG,sy sGt2 rindukan saat2 itu..saya tahu,saya dh xdpt lalui saat2 itu....dan saya tahu dlm berjuta orG di dunia ini,xkan ada laGi orG seperti awak,dan x munGkin ada....sayanG,kenapa la terlalu cepat awak meninGGalkan saya?saya xtahu sejauh mana saya boleh bertahan tanpa awak... kadanG sakit kepala ni memikirkan apa yG perlu saya lalui...bulan pose dh makin hampir,kalo boleh tahun ni saya nk rest sepanjanG bulan pose..kalo saya dpt sambunG MC laGi,alhamdulillah.. sbb saya xdpt nk buat 2keja dlm 1masa...laGipun masih terlalu awal rasanya untuk saya cuba menyesuaikan diri...insyaAllah saya akan cuba teruskan biz yG awak tinGGalkan selaGi saya mampu.... sayanG,sewaktu hayat awak masih ada,saya pernah suruh awak check KWSP awak ,tp, jawapan awak " KWSP saya cuma ada beberapa sen jah..." dan awak pernah bgtau saya awak masuk saham duit dlm KWSP awak...apa yG awak maksudkan tu bukan saham..sbnrnya skim pencen oleh Etiqa atau dulu dikenali sbg Malaysian  Nasional Insurance (MNI) saya dh check dgn KWSP, awak masih mempunyai baki dlm KWSP..dan disebabkan awak xde letak penama,jadi pembahaGian menGikut faraid..menGikut faraid,pembahagian dibahagikan dgn 12...abah mendapat 7/12,saya 3/12 dan ma dpt 2/12.munGkin awak sendiri pun xtahu ttG hal ini...cuma laGi satu berkaitan yg awak ckp saham tu...saya dah check dgn KWSP & saya refer sendiri dgn Etiqa ,katanya awak beli 2unit sebanyak rm13k untuk skim pencen tersebut... sepatutnya ia hanya boleh dikeluarkan@ Etiqa cuma akan byr pada awak selepas awak berumur 55tahun dalam bentuk pencen...lebih kuranG rm200 sebulan selama 10tahun...tp,bila awak dh tiada,penuntut yg layak adalah isteri iaitu sayala...saya ada bertanya dgn staff Etiqa,seandainya abah yG menuntut,macamana??katanya, kalo si mati semasa hayatnya masih mempunyai isteri, isteri palinG berhak menuntut,selepas itu,anak2 dan barulah abah atau ma....sekiranya saya sbG isteri enGGan menuntut dan inGin mewakilkan kepada abah,saya perlu buat satu surat beri sebab.. bila saya fikir2,saya rs untuk memudahkan proses saya sendiri akan menuntut, dan duit rm200 setiap bln tu,insyaAllah saya akan bankin ke akaun abah ....sehinGGa arini saya belum laGi serahkan dokumen2 tersebut kpd Etiqa sbb saya perlu tunGGu surat kenyataan doc berkaitan dGn sebab kematian awak....insyaalah semuanya akan berjalan lancar....sayanG,saya rindukan awak..saya inGin peluk awak saat ini........awak adalah seGalanya buat saya....

1 comment:

  1. semoga mu bertambah kuat. semakin hari semakin kuat. Insha'Allah ameen. Yus kalu poso mu ade sini...aku nk buko nga mu...Xmau mu sedey sorang2. Ok..

    ReplyDelete