Thursday, June 23, 2011

:: moto besar ::

dlm blog sebelum ni saya berjanji akan ceritakan ttG kaitan moto besar dGn si dia.. kepulanGan kita buat kali terakhir ini aGak lain sket dr kebiasaan sbb biasanya lepas saya balik kerja Jumaat mlm kita akan trus beranGkat balik kampunG,tp,kali ni, kita bertolak pd paGi sabtu, 9 april 2011... alasan beranGkat lewat adalah sbb nak tGk citer Maharaja Lawak..tp,awak xsempat tGk sampai abih sbb dkt2 kol11pm,cina chow kit call sbb dia dh nak tutup kedai,dia tanya awak nak amik stok seluar tak??awak jawap nak sbb nak balik kG dah slps ni... errm...saya rasa citer ttG persediaan sehari sebelum balik kG,saya ceritakan di episod yG lain..yG saya nk ceritakan di sini adalah dlm perjalanan balik ke Klate pd hari tersebut, kita terserempak dGn sekumpulan moto besar...awak ckp bestnya tGk diaorG naik moto besar..selepas kita memotonG kumpulan mereka,kita pun teruskan perjalanan mcm biasa..cuma lately ni baru saya perasaan,sepanjanG perjalanan saya x tido...saya temankan awak memandu sampailah kita sampai ke rumah...masa perjalanan kita hampir sampai ke shell Gua musanG,saya tertanya dlm hati,di manakah kumpulan moto besar tadi...tiba2 awak suruh saya tGk kt sebelah,rupa2nya kumpulan diaorG pun sampai tak lama kemudian...awak ckp kt saya "kan best kalo kita beli moto besar...cepat sket saya hantar awak g keja."
selepas isi minyak,awak ke tandas berdekatan..apa yG saya perasaan, awak masuk terlalu lama dlm tandas,tp,mulut saya terkunci utk bertanya...semasa awak dlm tandas utk,saya rs hampir 5org ahli kumpulan moto besar utk gilir masuk ke tandas sebelah tandas yG awak masuk,sbb tu sy rasa terlalu lama kt dlm tandas...selepas tu kita teruskan perjalanan & sempat berhenti mkn kt restoran apa ntah...saya xinGat nama..nnt kalo saya inGat sy update..setiap kali lalu restoran tu,sy mesti inGatkan awak...bila kita sampai di rumah,kebetulan moto besar mcm yG kita jumpa tu ada kt umah jiran awak,aiman.. menurut apa yG saya dGr,sapa pun xboleh naik moto tu kecuali aiman soranG..tp,dGn awak,aiman sanGGup baGi awak naik..pada hari ahad,awak naik moto besar tu round Kota Bharu..awak suruh ide bw g baiki caldina sbb break pad dah haus...hari tu jugak awak suruh saya snap pic awak naik moto tu...tp,syGnya saya xsempat upload..iphone dh dicuri semasa hari kejadian...so,gambar kenanGan awak dGn moto tu xdpt saya simpan...moto yG awak naik tu berwarna ijau,semasa awak nk kuar naik moto tu,awak minta saya amikkan baju utk awak..kebetulan saya awak tshirt east india yG warna ijau tu.. so,dGn moto ijau,helmet ijau,tshirt ijau east india & kasut converse awak pun round2 kota bharu..finally,dpt juGak awak merasai menaiki moto besar...awak ada jugak bGtau masa awak g CIMB kota bharu nak amik duit,smua orG tGk awak..ada juGak yG tanya harGa moto..tp,secara jujur awak bGtau awak pun xtahu sbb awak pinjam...menurut kata orG tu,biasanya tuan punya moto camtu xbegitu mudah bG orG lain pinjam... jawap awak "dah saya pun bG dia naik keta saya.."beGitulah ceritanya kaitan si dia dGn moto besar...

xsure moto jenis apa yG arwah naik..tp,lebih krG pic di atas

baju yG arwah pkai semasa menunGGanG moto besar




No comments:

Post a Comment