Wednesday, June 29, 2011

:: bila si dia sudah tiada ::

sayanG,semalam saya g settlekan skim pencen awak kt Etiqa...rupanya saya kena g suruhanjaya sumpah sbb polisi awak ilanG (sedanGkan saya sendiri tak pernah tGk polisi awak,sbb awak join sblm kita kenal..) so,saya kena g sahkan kt suruhanjaya sumpah kt pejabat MARA.lepas tu g anta semula kt pjbt Etiqa...smua dah submit kecuali salinan IC awak...sbb IC awak ilanG masa hari kejadian..tp,saya submitkan sijil beranak awak la.yG saya geram sGt dlm report plak polis xde inform dompet awak ilanG...dia tnya,tp,dia x masukkan dpt report...byGkan masa g wat report keadaan masih blum pulih,rasa mcm darah naik kepala je masa tu..skrG pun masih terasa blakanG kepala ni kdG2 berdenyut2... mcm biasa, Ide yG bw...kebetulan ma adik kena g spital jugak check telinGa dia...ma pun g juGak,temankan ma adik... odw g,sinGGah mkn nasi lemak TC kt batu 2 (kalo xsilap la...)
arini, saya g anta salinan report polis kt cimb kota bharu auto finance..balik td sinGGah umah kak sbb ma pesan pisanG kirim kt kak...sayanG,dh xlama kita nk dpt anak sedara baru..alanGkah bestnya kalo saat ni awak ada bersama..saya xtahu apa perasaan sbnr saya skrG,yG pasti saya xsabar utk melihat kelahiran baru dlm family kita...tp,kdG2 timbul perasaan sedih sbb saya xpernah melalui saat2 tersebut..alanGkah bahaGianya kalo kita punyai zuriat bersama...
sayanG,masa kt umah kak tadi,kak ada bGtau,mlm semlm kak nmpk piah mcm xleh tido sGt...pG td dia mls nk g sekolah,then kak gaya2 dia,kak oyaq, kt dia " adik,mama lonG oyaq,mama lonG xsayanG kalo adik x g sekolah.." sambil anGGuk2 kepala dia pun bGn g sekolah..cerdik kn dia?saya xtahu apa dlm hati & fikiran dia..pG td juGak,peya bGtau kak, smlm  dia kecek dGn awak mlm tadi...katanya " kalo ayah lonG nk tido,ayah lonG tido la dulu..adik teman ayah lonG.."cerdik sunGGuh dia...seolah2 dia menGerti apa yG ada dlm perasaan orG yG lebih tua drpd dia...setiap kali saya terinGatkan awak,saya pasti terbayanG saat2 saya nak diturunkan dari ambulance kt umah ni...yG saya perasaan & inGat adalah wajah kak sambil mendukunG piah...bila saya terbayanG saat tersebut hati saya menjadi sayu...sayanG,saya rindukan awak....saya sayanGkan awak sepenuh jiwa saya...hanya sedekah al-fatihah,yaasin & ayat2 Quran dpt saya hadiahkan utk awak....sayanG, saya berdoa semoGa kita dapat bertemu di syurGa nanti...aminnn.....


Scrapbooking at WiddlyTinks.com

No comments:

Post a Comment