Tuesday, June 21, 2011

:: cemburu ::

aku rs cemburu melihat pasanGan suami isteri lain..aku jua cemburu bila melihat mereka cukup seGalanya..ada anak2 & ada cukup ahli keluarGa... sebaGai hamba Allah yG serba kekuranGan, aku akui aku xdpt lari drpd perasaan cemburu terhadap insan lain... cemburu melihat orG lain berGelak ketawa bersama ahli keluarGa mereka... sebelum pemerGian si dia, aku berasa cemburu melihat orG lain mempunyai zuriat..bila aku luahkan kpd si dia, dia akan ckp "tu smua kerja Allah,saya yakin Allah akan berikan kita zuriat...dapat berkahwin pun saya dah bersyukur..tGk orG lain,ada yG belum kahwin.. "sekali fikir mmG btol apa yG si dia ckpkan,tp naluri seorG isteri & perempuan, sudah tentu xrasa lenGkap tanpa anak dpt sesebuah perkahwinan...tp,aku redha cuma kdG sedih sbb tiada zuriat bersama orG yG amat aku syG & cintai,Sharfan Che Soh... syG,kdG rasa cemburu terhadap orG2 yG lebih tua drpd saya,sbb setiap kali selepas solat saya slalu berdoa smoGa saya dpt melalui hari2 tua bersama dGn awak...syG,semalam ma cerita, dia xdpt menahan sebak dihati pd waktu pG smlm..lalu menitis jua air mata seorG ibu..ma sempat bGtau dia terasa kelam bila awak tiada.. syG,kalo ma rasa  kelam,rasanya apa pulak perasaan saya??syG,awak terlalu bertuah kerana meninGGalkan kami terlebih dahulu...sbb awak masih mempunyai ma, abah, saya, adik2, anak2 sedara.. kerana kami semua akan mendoakan & sedekahkan alfatihah serta bacaan yaasin utk awak setiap hari (insyAllah...) tp,nasib saya xtahu laGi mcmana..kita x punya anak utk mendoakan kita...kita cuma boleh menGharapkan anak2 sedara (sekiranya mereka masih inGat ..) utk mendoakan kita nanti...syG, awak sGt bertuah dilahirkan dalam keluarGa yG amat menyayanGi awak... syG,masih laGi saya inGat senda gurau awak ..awak pernah berkata "kalo aku mati,mu boleh la kawin lain.." (aku & si dia bkn psGn yG romantik,kalo time gurau senda mmG biasa panGGilan mu,aku..sbb aku rs amat rapat kalo panGGilan Gitu...tp,biasanya panggilan yanG la....)apa jwpn aku "kalo nak mati pun byr dulu hutanG2..." "utanG apa?utanG neGa standart la muGo kita amik brG laGi dGn tokei..utanG apa ??" tanya si dia..dGn selamba aku menjawap " utanG keta ni..?" si dia cuma tersenyum...sebelum si dia perGi meninGGalkan aku buat selama-lamanya, dia sempat bw ku g mkn steambot kt restoran nelayan..katanya masa dia g meetinG peniaGa jln TAR,diaorG mkn kt ctu,masa mkn kt ctu dia terinGat kt aku...jadi,dia pun niat nak bw aku ke sana... alhamdulillah, niat si dia termakbul 2,3 hari sebelum kami beranGkat balik ke Klantan sebelum traGedi hitam tersebut...sayanG,maaf kan saya sbb setiap kali terinGatkan awak,air mata ini pastinya akan guGur jua...sayanG,apa yG boleh saya buat,cuma sedekahkan al-fatihah,yaasin & bersedekah sbb awak pernah bGtau saya & minta saya inGatkan awak kalo awak terlupa,setiap kali ada orG dtG minta sedekah,awak mesti bG w/pun rm1... janji ikhlas,samada peminta sedekah tu btol2 atau pura2, itu antara dia dGn ALLAH..insyaallah,saya akan inGat kata2 awak tu...

No comments:

Post a Comment