Saturday, July 23, 2011

:: sharinG ::


June 14

Salam yus..pekaba?..harap hg tabah menghadapi semua cabaran dan dugaan Allah...aku tau aku xmampu nk redakan rasa sedih hg, tp aku cuma harap aku leh kongsi sikit kesedihan hg...tp aku tau, apa yg aku cuba nk rasa takkan sama seperti yg hg dah rasa...yus, bersyukurlah Allah dh bg hg peluang utk bersama arwah walaupun sekejap...pasti hg masih ingat perasaan bila hg dah sah jadi isteri arwah...suma org bercerita pada aku betapa indah perasaan tu...yus, aku sendiri terlalu lama ingin merasa perasaan tu...namun apa daya aku, aku belum ditentukan-Nya utk menjadi seorg isteri...cemburu aku melihat kemesraan insan2 lain...apatah lagi, adik lelaki aku tgh berusaha utk menamatkan zaman bujangnya...takkan aku nk menghalang..andai jodoh dia dh smpi aku terpaksa terima...dan aku tgh bersedia utk menerima kata sindiran org kat aku...yus, bukan niat aku nk hg merasa perasaan sedih aku tp aku nk berkongsi rasa gembira aku...aku gembira sbb aku pernah bercinta, nikmat cinta tu aku rasakan sgt indah...aku gembira sbb Allah bg anugerah rupa yg elok pd aku...Allah juga bg kepandaian pd aku...Allah bg aku lahir sbg seorg Islam....1 nikmat yg xterhingga...skrg ni aku cuma serahkan cinta aku HANYA PADA ALLAH...aku berdoa pada Allah agar DIA temukan aku jodoh dan rezeki yg halal....insya-Allah aku sdg menunggu masanya...andai takdir mendahulukan maut dr jodoh aku, itu adalah kehendak ALLAH...tiada siapa mampu melawan, aku sendiri harus redha...namun aku gembira sbb dlm usia 30thn aku sudah kembali mencintai Allah dgn sebenar2 cinta...tiada lagi solat atas alasan kewajipan tp solat atas rasa kesyukuran...insya-Allah lebihkan masa menghampiri Allah pasti hg akan sedar hikmah disebalik apa yg dh terjadi...amin...bersabarlah sahabatku...

No comments:

Post a Comment