Saturday, July 30, 2011

:: seumpama mimpi ::

dGn menaiki flight pada pukul 1230 tenGahari tadi dari LapanGan TerbanG Sultan Ismail Petra, aku kembali ke KL ..sebelum ni, biasanya aku ditemani si dia atau adik2 (sejak syG tiaDa.)..tapi, buat pertama kalinya arini aku cuma seorG diri..terasa diri ni amat kerdil..bila tGk belakanG, sebuah keluarGa bahaGia setia menanti penerbanGan yG juGa utk ke KL..pandanG kiri, satu pasanGan yG pada firasat aku pasanGan suami isteri juGa sedanG menunGGu fliGht..tapi,aku??seorG diri??Ya Allah, saat ini,aku terasa amat sunyi sekali ... saat ini juGa aku rindukan si dia.. insyaAllah satu2nya suamiku di dunia & insyaAllah di akhirat jua.... sayanG, awak nak tau tadi sapa anta saya g epot?? T bawa keta...yG g anta tadi, Ma, Asha, Kak Ina, Pikah & Peya..masa saya tunGGu kat pelepasan tadi,saya tGk ada panGGilan dari no T,bila saya anGkat,xde sapa jwp..dlm hati saya inGatkan T tertekan..rupanya T call sbb Peya nk kecek dGe saya... T bGtau Peya oyaq " adik sayanG mama lonG.." T bGtau dlm keta, Peya duduk tepi tinGkap sambil berGenang air mata dia.. bila saya terinGatkan Peya, saya mesti sedih sbb dlm masa yG sama saya terinGat awak selalu kenat dia...maafkan saya sayanG, saya tak mampu menahan air mata di saat ini.. bila sampai di epot, saya amik bas ke KL Sentral.. dlm perjalanan, entah kenapa hati ini diuji laGi... dua buah Caldina meluncur dihadapan aku.. terus minda aku terinGat akan si dia... dari KL Sentral,saya amik teksi utk balik ke SelayanG..dlm perjalanan  minda ini tak henti2 terinGatkan si dia..terinGat kdG2 si dia suruh aku balik kerja dGn teksi sebab dia ada urusan lain..dlm teksi tadi mata aku asyik memandanG ke luar tinGkap teksi..dlm kesibukan kereta2 dan moto , aku terfikir, dlm ramai2 tu adakah si dia juGa salah seorG pemandu2 kereta di KL ni???arggghhhh... mana munGkin sbb ada suara yG membisikkan di telinGa aku, " husband ko dah meninGGal.... " alanGkah pedih & sedihnya bila ayat keramat itu dibisikkan di telinGa aku...bila aku sampai dirumah, aku baGi salam, perkara pertama aku buat, aku tGk surat2 & kemudian aku solat Zohor... tiba2 perut aku terasa lapar.. aku call Dominos Pizza... bila masuk dlm bilik, aku terasa bahawa si dia masih laGi wujud di dunia ini.. ohh..arini ari sabtu, mesti si dia sedanG sibuk berniaGa kat Jln Tunku Abdul Rahman (TAR).. biasanya rutin aku setiap Sabtu pun lebih krG apa yG aku lakukan kat rumah pada hari ini... kalo aku malas masak,aku order je Dominos Pizza ke, McD ke, Pizza ke..apa2 saja yG boleh dipesan & dihantar ke pintu umah aku... mcm kebiasaan sementara pukul 11malam, biasanya si dia balik niaGa lbh krG dlm masa tersebutla..aku pulak akan psG TV tapi,aku akan berada dlm bilik melayari Internet..cuma dulu, aku sibuk dGn FB atau tonton cite Korea kt YouTube..tapi,sekaranG,aku lebih senanG update bloG tempat aku meluahkan rasa terhadap si dia walaupun tidak sepenuhnya... SayanG, setiap  benda yG ada dlm umah ni,semuanya menGinGatkan saya terhadap awak..tp,saya tidak akan sekali2 membuanG kenanGan dGn awak..biar pun pahit terpaksa saya telam bila melihat brG2 awak,tapi sikit sebanyak terubat rindu dan terasa awak masih disisi saya...

No comments:

Post a Comment