Thursday, November 29, 2012

:: i-City Water World ::

cuti sekolah dah lama bermula.. mcm biasa, anak2 buah dh bising2 bila mamalo nak balik Klate la...pahtu bising2 dge Mi dia nak mari Kolopo... so, lastweek diaorg dh ada kt KL.. aku xde plan nak bawa g mana..TS Kosmo Theme Park dah , Sunway Lagoon dah, Aquaria dah..tp, bdk2 ni suka main terutamanya main air..cuma bila aku dpt tahu diaorg akan bertolak pd mlm tu, aku pun google cari mana2 theme park yg dkt2 atau sng nak g dan belum pernah g lagi..bila tanya pakcik google, dia bg idea, i-City Shah Alam Theme Park.. dlm hati aku, lps main kat theme park tu, boleh la sambung tgk lampu plak mlm tu.. aku pun cuba usha harga tiket dia plak... kebetulan hari aku google tu, last day utk harga tiket less 50% sbb baru dirasmikan..argh..terlepas la plak..xpe la,lgpun bdk2 tu blum lg sampai KL..sebenarnya aku masih xpasti brapa harga tiket sebenar.. sbb aku main byr je.. tapi, dari info aku dapat, harga tiket adalah seperti berikut : 

Weekend (public holiday & cuti sekolah)
Dewasa : RM35
Kanak-kanak : RM30
*** Kad Siswa Pelajar : RM31.50 
Weekdays
Dewasa : RM30
Kanak-kanak : RM25
Sewa loker : RM10 + RM5 (deposit dipulangkan)
mcm Sunway Lagoon jgk, kita kena pkai wristband seperti jam.. tp, aku ada jgk nampak ada yg pkai tag kertas tu..errm..mayb, wristband dah abih utk aritu kot.. watever la.. memandangkan aku amik sekali dgn sewa loker & topup utk mkn, so , wristband aku lain sket.. lupa plak nk snap..yg pasti, aku pkai 2 wristband..satu utk loker, sbb loker tu kita kena touch wristband kt kunci dia, then automatik loker akan terbuka..utk loker , wristband dia berwarna merah..kalo wristband utk masuk main saja, berwarna kuning.. wirstband yg ada gegelung warna merah plak adalah yg ber'topup di dlm dia..som kalo nak beli mkn smua guna topup..kat dlm tu x terima cash.. so, diaorg recommend utk 4 > person, amik topup bernilai RM150, kalo xckup, bleh topup lagi kt dlm theme park tu ada kaunter topup, kalo lebih, nnt bila pulangkan wristband diaorg akan refund balik...termasuk deposit tiket RM10..memandangkan wristband kitaorg ada ilang 1, so,  burn la RM10.. :)
Macam aku bgtau tadi, bdk2 ni mmg suka sgt2 main air, sampai ajak mkn pun xnak... oh ya, surau juga disediakan..kalo kita kt area theme park, kita leh guna surau yg berdekatan dgn Snowalk... x dinafikan i-city sgt cantik, luas, terpegun aku dibuatnya..cuma , bila bab tempat solat ni, aku agak sedih..sgt la kecik surau (yg dkt Snowalk tu la..) yg lg 1 Residence i-city tu aku xpasti la , mayb besar la kot... surau yg dkt Snowalk tu hanya boleh masuk dlm 4,5 org je, tu pun agak padat..hanya sebuah bilik (bg aku, stor lagi besar dr surau tu).. hanya boleh dihamparkan sejadah mengiring,kalo memanjang,alamatnya, blakang xde ruang langsung la..tp, xpe la,janji ada tempat solat..kalo xde lagi masalah kan?? 




















night @ i-City

















No comments:

Post a Comment