Wednesday, November 21, 2012

:: Bila Mata xNak Lelap ::

Mcm2 la bermain di fikiran ni bila mata xleh nak lelap...lgpun td aku terlelap sakejap sementara nak tnggu Masterchef 2 bersiaran...alih2 bila bgn,cite Adam&Hawa dah start..alamatnya kena tgk yg di'record'la jawapnya..xpe,bleh forward,xyah tunggu time iklan..tu yg plg ku suka...
Sebelum tido td,ntah kenapa,fikiran ini terimbas smula situasi di Ambank Jalan Pudu suatu masa dahulu..bkn bygkn time bekerja,tp,mengimbaskan time balik keja..bila tunggu 'dia' dtg amik aku kt dpn luar banking hall tu,mata ini seolah2 ternampak 'dia' naik moto lalu depan Ambank nak dtg amik aku..sbb kalo nak amik aku,dia kena uTurn dpn sket,jd,aku akan nmpk 'dia' lalu & aku akan bersedia tunggu 'dia'..ku masih ingat lg,suatu ketika dulu,'dia' dtg amik aku tp,xbw helmet..so,cmne aku nk blik kan??ada ke patut 'dia' sruh aku jln ke hang tuah blakang opis aku tu sbb 'dia' nak amik helmet kt kedai gunting rambut saing 'dia'..memang la xde hal sbnrnya nk jln,bknnya aku xbiasa...tp,menjadi agak HOT time tu sbb,aku kena jl,sdgkn 'dia' naik moto..huhuhu..letih beb...letih la bg pesakit kencing manis ni...dgn kedegilan aku,aku ckp,aku nk bonceng jgk..kalo jupa polis aku turun la..hahahaha..dahla mmg kena lalu dpn IPKKL..pahtu ada trafic lite yg slalu en polis jaga..jadi nk uTurn ke Hang Tuah tu cnfirm kena berhenti kt traffic lite tu jgk...keta peronda polis mmg akan jumpa la tambah2 lalu dpn IPK...dlm hati aku berdebar jgk kot2 kena tahan en Polis...alhamdulillah..Allah melindungi umatNya ini...
Kdg2 aku trun dr opis,'dia' dah tunggu aku dlm keta atau dgn moto..time tu senyum sampai telinga sbb xyah menunggu...
DULU,brapa lama pun aku menunggu,akhirnya 'dia' akan sampai jgk & kami akan bertemu kembali slps 8jam berpisah utk urusan kerja...
KINI & SAAT ini,aku masih menunggu,dan aku xtahu sampai bila&bagai mana pengakhirannya nnt..tp,aku mmg mengharapkan HAPPY ENDING...aminnn...


P/s : ku masih ingat,ku pernah bertanya pd 'dia' kenapa kalo keta terbabas yg meninggal penumpang?bukan pemandu??'dia' pun xplain,sbb dlm kes yg aku bc dlm paper tu,yg ku tanya 'dia' keta terbabas ke kiri jln,jd penumpang la yg meninggal,sdgkan pemandu sikit je cedera...rupanya,ianya terjadi padaku sendiri,tp,keadaan sebaliknya....alangkah bahagianya andai awak masih ada skrg..sayang,sy jeles bila tgk ada psgn pengantin baru,sbb mereka akan mula melayari kebahagiaan alam rumahtangga,sdgkan sy dh berakhir...jeles jgk bila org pregnant,jeles sbb awak xde,kalo awak ada,skrg2nya bleh jdkan 'semangat' utk kita berusaha dptkan baby jgk... :( 
Harus cuba lelapkan mata, plan esok nk bw 'mereka-mereka' ke iCity water theme park shah alam...insyaAllah jika diizin olehNYA....dh paksa 'mereka-mereka'utk tido..tp,mata aku plak xleh nak lelap....
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment