Wednesday, November 28, 2012

:: Durian oh Durian ::

Ya, now musim durian..bukan setakat demam durian, malah demam crepe durian dah lama mengganas since sblm musim durian lagi... Pem'bakers2 rmai menjadikan crepe durian as fast sale diaorg... Bila crepe durian mendapat byk permintaan, bila time tu bkn musim durian, harga durian agak mahal..mayb skrg mslh tu setel skrg sbb dah masuk musim durian..rata2 pun ada jual durian...ingat lagi, 'dia' pun suka durian..kdg kalo bkn musim durian,tp teringin nk makan, 'dia' sanggup je beli wpun brapa pun harga..aku??? Ya,aku mmg menggemar durian..sgt2 suka mkn durian... Kalo setakat durian kampung tu, jgn xpercaya plak 2,3 biji aku boleh abiskan sekali hadap ja... Bukan 2,3 ulas ye uolss...hehehe
Tapi,since aku menjd pengidap diabetes ni, aku dah slow & terpaksa pendamkan je keinginan itu...tp,kalo teringin sgt,bedal jgk..cuma ketakutan itu lebih menguasai berbanding keinginan utk mkn durian...
Crepe durian??mmg masa mula2 aku tgk tertarik sbb warnanya..cuma bila tahu filling dia durian...cancel...huhuhu..nape?kan peminat durian?? Yesss..aku mmg penggemar durian,tp,aku cuma makan durian fresh je..I mean,durian seulas2 tu..kalo durian yg dah diolah menjadikan ia bkn lg durian seulas2 tu,mmg aku surrender... Apatah lagi durian yg dilenyek2...nape?sbb aku rs geli nak mkn..hahahaha...kalo durian dilenyek xmkn,secara automatik,tempoyak ,of cos aku xmkn jgk la....bkn tu je,durian ulas2 pun aku tgk jgk,kalo yg solid tu,xkisahla sapa pun yg kopek durian tu aku bleh mkn..tp,kalo durian yg agak lembek bila dikopek tu,aku cuma mkn kalo aku sndiri yg kopek atau dikopek dpn aku sbb aku nak pastikan tgn org yg kopek durian tu blum tersentuh durian tu,kalo sentuh,mmg aku xmkn la... Xcely,ni rahsia aku...slalunya,kalo org pelawa,aku tolak dgn baik sdgkan,ada sbb nape aku xmkn...hehehe..pelik?mmg agak pelik...


P/S : berbeza dgn pisang,kalo goreng pisang,pisang sebiji2 aku xmkn,aku cuma mkn kalo wat kerepek atau kek pisang je..dlm istilah lain,aku xsuka yg lembek2...sbb tu bubur nasi aku xmkn,tp,bubur kacang aku mkn..pengat pun xmkn..termasuk bubur buah2 tempatan...


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment