Thursday, November 29, 2012

:: Entri Jameela ::

pernah x uolss dgr atau tgk rancangan terbaru di Astro Oasis yg bertajuk Entri Jameela?? aku ada la tertengok jgk 2,3x tu pun yg ulangan punya... aku tertarik dgn segmen Situasi & Remedi..dlm segmen ni, penonton akan emailkan sbrg pertanyaan dan akan dijawap oleh Prof Dr Muhaya ... aku tertarik dgn jawapan yg Prof Dr Muhaya berikan utk episod yg aku tgk lastweek...ada episod yg ada jemputan artis Yatt Hamzah tu.. ni adalah email yg dihantar oleh penonton : 






menurut kata Prof Dr. Muhaya, mmg bagus dan bertuahla siapa yg bersuamikan "anak emak" sbb anak emak ni kebiasaannya seorang lelaki yg baik..dan kita perlu bersyukur kalo suami kita anak emak.. dan menurut Prof Dr Muhaya lagi, keutamaan seorang lelaki ialah ALLAH, Rasul , Ibu dan barulah Isteri..dan bg seorg isteri plak keutamaan kita ialah, ALLAH, Rasul, suami dan barulah ibu kita..dan menurut beliau lagi, kita haruslah lebihkan ibu mertua daripada ibu kerana ibu kita melahirkan dan menjaga kita dari kecil,jadi ibu kita xkan kecil hati sbb ibu kita kenal kita dari dalam perut lagi..tp, ibu mertua kalo silap sket mungkin akan berkecil hati..dan,mertua dgn menantu plak harus lebihkan menantu ... dan pesanan Prof Dr Muhaya, bila kita baik dgn ibu mertua kita, suami akan sayangkan pada kita & kalo suami buat hal cari org lain, insyaAllah, mertua akan menjadi lawyer kita yg akan mencegah ia dari berlaku..dan jgn kerana kita (isteri), suami kita jadi anak derhaka.kita sayang suami kita kerana dunia akhirat,kita nak masuk syurga bersama dgn dia..jgn kerana kita suami kita masuk neraka..


 p/s : sayang, saya mendoakan semoga kita masih kekal di syurga nnt sbg suami isteri...insyaAllah...psst..mmg btol,kalo kita syg,wat baik dgn mertua,suami akan sygkan kita..teringat 'dia' slalu ckp "ni yg buat aku saye ko mung..." ( jgn terkejut..kitaorg mmg kdg call each other as mung, aku, hang (jarang sekali)..hehehe.. cma utk keadaan biasa, tentu la panggilan sayang..tp,sayang cuma bila msg,kalo berckp,yang jer.... :)

No comments:

Post a Comment