Saturday, August 20, 2011

:: ramadhan 2011 ::

Ramadhan 2011 bersamaan 1432 hijrah...
Tahun pertama selepas hmpr 4 tahun aku bergelar isteri..isteri kpd Sharpan Che Soh.. Bagaimana aku lalui semua ini?aku sendiri xpasti mcmana aku lalui semuanya..sedar tak sedar, dah 4 bln si dia meninggalkan aku..oh.TIDAK..adakah aku masih belum sedar dari mimpi aku sejak 13/4/2011 yg lalu?
Tahun ni seperti tahun2 sblmnya, aku tetap meneruskan tradisi perniagaan pakaian si dia...cuma tahun kni,kami tak sempat pergi mengundi utk tapak jln TAR...so,thn ni aku cuma jlnkan perniagaan kt masjid india sahaja...tapak yg disewa agak mahal pd tahun ni..aku mmg tak pandai nk discuss ttg harga sewa tu..jadi aku pun setuju je la..sbb aku xnak terlepas kt tgn org lain..malah aku xnk terlalu memikir hal2 remeh...tapi,utk hari sabtu,aku masih ada tapak psr mlm yg arwah tinggalkam..insyaallah lepas raya nnt aku akan uruskan utk pertukaran nama ke nama aku...masih terngiang di telinga aku si dia selalu berkata,tu la tanah paling mahal & harta sepencarian kita...tinggal lebih krg seminggu sahaja lagi kita akan menyambut hari raya,saya tak pasti sejauh mn perniagaan kita berjalan..yg pasti sewa dah lepas,cuma tinggal gaji pekerja & hutang supplier..insyaalah dlm awal minggu dpn,utang supplier saya dh boleh langsaikan..jadi lepas tu baru la keuntungan kita...saya tak harap untung yg byk pun..janji semua hutang lepas...
Sayang,andaikata Allah memberi peluang ke2 kepada kita, saya berjanji saya takkan sikit pun bermasam muka dgn awak hanya sbb hal kecik,saya takkan tinggikan suara bila menegakkan kebenaran ( kdg2 salah sendiri jugak..ego punya pasal...).. Menyesal mmg menyesal,tapi sudah xde guna lagi..teringat saat2 bergaduh,mmg la xde rumahtangga yg xde pergaduhan..tp, awak selalu mengalah...yg paling saya terasa,suda xde ciuman di dahi setiap pagi bila saya nk g kerja...
Bulan ramadhan jugaklah kita bertemu buat kali pertama kan?saat itu mmg xkan saya lupakan selagi hayat dikandung badan...sejak 2,3 malam ni sukar utk saya melelapkan mata ini..saya sendiri xtahu kenapa?sejak saya 'cuti' daripada bekerja ni, saya rasa terlalu banyak masa saya terluang...kadang saya terfikir, kenapalah tidak dari awal saya berhenti kerja?tentu kita ada masa yg banyak utk bersama...sayang, teringat saya sewaktu kita g visit T kt utm...odw nak balik,saya minta awak round x-kolej kediaman saya,KTHO...sambil saya bercerita sikit2 ttg kehidupan saya suatu masa dahulu..pastu kita lalu depan fakulti saya,FSKSM... Apa yg pasti satu ayat awak yg saya masih ingat ialah " ni yg saya jeles dengar..".. Sayang,tu semua kehidupan masa lampau.. Begitu juga tatkala awak menceritakan hal2 silam awak,kdg saya rasa jeles walaupun pd waktu tu kita belum saling kenal mengenali antara satu sama lain... Saya juga masih ingat pada mula2 perkenalan kita, awak pernah berkata " yg lepas biarkan berlalu..saya takan persoalkan masa silam awak..saya terima awak seadanya..." itu la ayat awak yg membuatkan saya yakin menerima awak sebagai teman hidup saya hingga ke akhir hayat...
Sayang,kadangkala saya terfikir,alangkah bagusnya kalo saya hilang ingatan...sbb terlal perit hati saya bila teringatkan kenangan kita..terutama sewaktu kita susah...saya pernah bgtau awak,saya lebih suka time kita susah dulu,sbb saya rasa kita sgt2 rapat..bkn bermakna kita dh senang lepas tu,cuma boleh bernafas & lebih baik dari sebelumnya..dan bkn juga bermakna kita dah xrapat,cuma masa berkualiti utk kita berdua agak kurang...
Sayang, saya tahu awak menunggu saya di sana kan?
Betol kata ustaz dlm tv baru ni,saya merasakan awak milik saya sepenuhnya, tu sebab saya amat sedih bila awak meninggalkan saya....sepatutnya,saya harus sedar bahawa awak milikNya..dari Dia kita datang & kepadaNya juga kita akan pulang...
Saya doakan semoga Allah ampunkan segala dosa2 sepanjang hayat awak,semoga roh awak tenang&aman,semoga ditempatkan awak dikalangan org2 yg beriman & dipertemukan saya & awak di dlm mimpi & juga d syurga nanti..aminnn....

No comments:

Post a Comment