Monday, August 8, 2011

:: aku insan terpilih ::

masih terngiang2 di telinga & tergambar di kotak fikiran aku ini kejadian pada 13/4/2011 yg meragut nyawa insan aku aku paling sayangi di dunia ini... aku tak tahu kenapakah aku salah seorang hambaNya yg dipilih untuk diuji?? adakah aku punyai kekuatan mental? sebelum ni aku ada luahkan pada adik ipar aku betapa aku rindukan si dia,betapa aku rindu nk g jln2... balas adik ipar aku, " kyusz ajakla asha ko Ide bw kyusz g mana kyusz nak g.." tapi,sebenarnya aku rindu nk bersama si dia... kadang2 aku terfikir, dlm sebulan hanya 2,3 kali sahaja air mata ni gugur bila teringatkan si dia... kenapa? adakah Allah telah tarik air mata aku & keraskan hati ini supaya aku dpt harungi hidup ini setelah si dia tiada??? adakah ini bermakna Allah menguji aku dgn ujian yg berat ini sebab Dia tahu aku mampu melaluinya??dapatkah aku?? bak kata adik ipar aku, Allah ambik si dia terlebih dahulu salah satu sebabnya sudah mmg ajal dia & Allah mmg tahu andai aku yg pergi dulu, mungkin si dia tak mampu utk menempuhi kehidupan ini tanpa aku... sewaktu dok saja2, gaduh2 manja, kadang aku saja sakat si dia dgn berkata " biar la aku mati " . si dia akan jawap " yang, mu jge mati dulu, kalo mu mati dulu sapa nak tolong aku... aku naik sbb mu... kalo mu mati, aku tak tahu la mcmana aku nanti"... aku masih ingat kata2 tu... mungkin sbb itu la si dia pergi dulu...tapi,macamana dgn aku?? aku terlalu rindukan saat bersama dgn si dia.. 
sekarang bila aku kembali ke Kedah, aku melalui kehidupan di sini, aku terasa seumpama kehidupan aku ini seperti kehidupan aku zaman bujang bila balik ke Kedah... kekuatan aku sekarang adalah keranaNya & disamping keluarga aku juga family mertua aku... kdg2 aku rasa kehidupan & kenangan manis aku dgn si dia seumpama mimpi.... aku terfikir adakah kenangan itu adalah kehidupan aku di masa akan datang? di masa akan datang aku akan bertemu insan bernama Sharpan bin Che Soh dan kami akan hidup bahagia seperti mimpi aku??aku harap sangat kenangan indah itu cuma mimpi & akan menjadi realiti tidak lama lagi..... 

No comments:

Post a Comment