Thursday, August 11, 2011

:: kuih terakhir ::




kuih Qasidah... aku xsure samada kuih ni cuma makanan org utara atau semua negeri....dan yg pastinya aku blum pernah jumpa di Kelantan... ntah kenapa seminggu sebelum kejadian tragis itu, aku teringin sangat nk mkn kuih Qasidah.. sbb bhn2 dia sgt senang, jadi aku pun try la..1st time buat tu... not bad.. aku buat sikit je... satu tuperware kecik jah..sbb aku sorang je mkn.. aku simpan dlm peti... esoknya bila balik keja aku nk la mkn kuih Qasidah aku tu..tapi,cuma tinggal sket je.. bak kata org tua2, semulut je.... aku tanyala si dia, sapa mkn kih tu?? si dia jawap " saya la..." " sedapla la tu " kata aku pd si dia... " awak tahu ke tu kuih apa?kt Klate ada ke kuih tu?? tu nama nya Qasidah..tau?? " tanya aku.. si dia cuma diam je.. itu lah kuih terakhir yg sempat aku buat utk si dia... sebenarnya pada mlm sebelum bertolak kali terakhir balik ke Klate, aku cadangnya nk buat kuih kegemaran si dia, kuih bakar pandan @bingka tepung... di sebabkan bahan2nya agak byk,jadi aku xjadi la buat...




p/s : kalo niat nk buat benda yg baik, jgn tangguh2 lagi..terus je  buat..sebab malaikat maut xkan cepat @ lambat walaupun 1saat utk amik nyawa kita.. kalo xsempat buat mesti rasa agak terkilan ...

No comments:

Post a Comment