Monday, August 22, 2011

:: alhamdulillah... ::

Setiap kali selepas solat aku berdoa semoga aku dapat mimpikan si dia...seingat aku mimpi yg aku dpt rasakan si dia & dpt menatap wajah insan yg paling aku sayang ialah pertama kali pada 8 ogos yg lepas..suasananya ialah di dalam keta..keta itu agak besar..mcm biasa dia drive aku kt sebelah..tapi,keta ni agak pelik sebab dashboard ke yg pemisah antara driver & penumpang sebelah tu?benda alah tu amat la luas..jadi antara aku dgn si dia amatla jauh..aku rasa lebih sedepa jaraknya...dlm keta tu,dia cuma diam je...mimpi tu terlalu sekejap sgt..tp,at least dpt jugak lepas rindu aku pada si dia...
Semalam, aku dapat mimpi kedua ...mimpi ni seolah2 aku berada di suatu tempat yg ada blok2 kediaman..ha..mcm kolej kediaman kt utm tu...mmg lokasi pun di johor sebab suara bgtau tu di Johor..aku rasa start mimpi tu bermula di dlm keta..si dia ckp nk bawa aku ke satu tempat..dlm perjalanan,aku ckp, eh.. Saya lupa pakai tudung la..si dia ckp xpe...pastu aku bebel2, dlm keta xde plak tudung yg tersesat.myb sbb aku teringat dulu2 mmg byk sgt tudung aku dlm keta,kadang dh sampai umah,aku sempa lagi tanggalkan tudung & letak dlm keta...tiba2 scene aku ada bersama dgn si dia, tapi selepas tu kami terpisah,blok tu ada byk pintu masuk...ada 1 pintu tu aku xdpt lalu sbb pintu tu berdepan dgn tempat solat..kalo aku lalu maksudnya aku di depan org solat...jadi aku xdpt cari si dia...aku patah balik ke pintu mula2 aku masuk..kat situ aku nmpk selipar si dia masih ada..jadi bermaksud dia masih kt dlm blok tersebut..selipar tersebut ialah selipar hush puppies yg biasa dia pakai tu la..aku rasa lega sbb si dia blum kluar dari blok tersebut,jadi aku tetap akan jumpa si dia lepas ni... Aku cari lagi si dia...sampai la lagi sekali aku kt pintu tempat org solat..smua org dh selesai solat, jadi aku boleh la lalu kt situ..tiba2 ada suara memanggil aku...aku toleh belakang..betapa gembiranya aku,rupanya si dia ada kat situ bersama2 jemaah yg baru selesai solat...aku tgk si dia dah tukar baju...terima kasih ya Allah sebab tercapai juga hasrat aku ingin bertemu si dia dlm mimpi..



P/s : mimpi pertama seperti memberitahu aku, bahawa aku & si dia berjauhan
Mimpi kedua seolah2 aku terpisah & akhirnya kami bersatu kembali..mungkin ka di syurga
nanti? Insyaallah..amin...

No comments:

Post a Comment