Sunday, August 21, 2011

:: miss u ::

Sayang, malam ni masuk malam ke3 saya tak dapat lelepkan mata...apa sebabnya saya sendiri pun xtahu... Kadang2 terdengar bunyi kereta parking depan pintu umah ni,saya rasa seolah2 awak yg balik...ntah kenapa makin dekat nak raya semakin sayu hati ni..nmpk gayanya tahun ni saya harus membayar zakat fitrah sendiri...yg wajib & mengikut cara dan syarat yg ditetapkan oleh Malaysia,akan saya tunaikan..yg zakat sampingan InsyaAllah takkan saya lupakan jugak...
Sayang, saya bukanlah insan yg kuat,saya juga hambaNya yg lemah...apa yg saya coretkan bukanlah bererti saya tidak merelakan awak pergi...cuma perasaan RINDU yg tak dapat saya gambarkan bermain di hati ini.
Sayang, terasa sedih bila memikirkan suasana sebelum balik kampung...biasanya kita akan bawa banyak sangat barang..terutamanya pakaian anak2 buah & adik bongsu... Cuma,adakah org tahu perasaan kita bila kita ikhlas memberi,tapi pemberian kita tak dihargai...awak selalu menasihati saya,tapi saya tetap degil & harap ada perubahan pada setiap tahun... Cuma dulu bila saya terasa hati, saya akan luahkan pada awak..tapi,sekarang??hanya awak yg faham saya y degil ni...mengalah tak bereeti saya kalah...selama 3 tahun kita menyambut hari raya bersama, setiap tahun jugak saya akan tempah biskut raya utk kedua2 family...tahun ni nmpk gayanya,xde biskut raya yg ditempah atas kesulitan yg tak dapat dielakkan...
Sayang, kadang2 bila saya call Piah ( ni dah agak lama tak call dia ) bila nak letak phone,dia akan cakap "sayang, amik sudu, i luv u..." mesti awak ingat mcmana kita dapat tangkap ayat yg Piah sebut tu kan? Yess.. Suatu masa dulu,Piah terdengar awak suruh saya amik sudu "Yang, amik sudu" rupanya Piah terdengar ayat awak tu...sokmo dia perli kita, sayang, amik sudu..pastu ditambah plak i luv u.. Bijak sungguh anak buah kita yg sorang tu...
Sayang.... Macamana keadaan awak di sana? Saya harap dgn iringan doa saya,family kita & sahabat2 kita,awak baik2 di sana...insyaAllah...

2 comments: