Wednesday, July 18, 2012

:: Ramadhan ke-2 ::

pada tika & saat ini, tatkala selesai solat isya' tiba2 hatiku menjadi sayu bila teringatkan 'dia'... bila membayangkan andai 'dia' ada saat & ketika ini, hatiku menjadi sayu... dan tanpa disangka, airmata ni turut serta mengalir..mungkin hati aku menjadi sayu bila mengenangkan ramadhan yg bakal tiba.. 2012 bersamaan 1433H adalah tahun ke-2 aku menyambut tanpa 'dia'.. bagaimana plak syawal tahun ni??
lepas maghrib tadi, aku mendapat SMS drpd sahabat arwah yg juga menjadi sahabat aku, Lynn (wife Kupa), mereka suami isteri adalah sahabat 'dia'... Lynn SMS aku bertanyakan nama penuh 'dia'... aku pun reply & tanya kenapa? walaupun dlm hatiku kuat mengatakan bahawa mungkin ada kaitan dgn bacaan alQuran atau sedekah di bulan ramadhan utk arwah.. betol sangkaan aku bila, Lynn bgtau, anak dia bawa balik borang utk bacaan alQuran di sekolah time bulan pose.. dan , Lynn ingin masukkan nama 'dia' bersama-sama nama arwah nenek, datuk & bapa mertua dia.. alhamdulillah, semoga dapat dikumpulkan sebanyak mungkin amal,jariah, sedekah utk bekalan 'dia' di sana.. 10Q Nik Nazlina (Lynn) & Tengku Muzaffar Shah (Kupa) sekeluarga.. mungkin ada yg bertanya, cmne plak dgn saya?? errm...biarlah RAHSIA.. semoga apa yg saya lakukan utk 'dia' diterima sbg bekalan 'dia' di sana...aminnnn...

No comments:

Post a Comment