Friday, July 20, 2012

:: Aktiviti Hari Ini ::

errm... smlm (khamis) aku tido awal, tp sedar smula dlm kol4pg & solat isya'... kali ni, 3 malam berturut2 air mata ni mengalir selepas solat isya'...lepas tu tido smula..sbb aku plan esoknya (jumaat), aku kena pegi masjid india awal sket, iaitu sblm solat jumaat sbb nak replace bdk jual nak g solat jumaat..lps subuh, kunci jam kol 10.30am ..10.30 am alarm bunyi.. snooze.. sampai kol12.35 tengahari...wpun snooze, mata xleh tido pun..kunci jam sbb takut terlelap...
12.35pm lompat dari katil, mandi, iron baju...ada suara berkata "ko kena bangun, kerja.." sempat singgah umah pakcik tuan umah sbb nk kirim sumting utk surau kt umah... then, bergegas g tunggu teksi,xcely time gni ssh nk dpt teksi sbb time nak solat jumaat..alhamdulillah, rezeki, sekejap ja tunggu, ada teksi...sampai di masjid india, aku replace tmpt Rizal (bdk jual) sementara dia g solat jumaat & lunch.. lps dia setel smua, aku plak g solat zohor..sebelum tu, aku call nair dental surgery sbb nak tampal semula gg aku yg tampalan dh terkeluar...rasa agak sakit bila ada makanan masuk dlm gg tu...aku call nak buat appoinment la kalo dpt arini, lucky, staff ckp, dtg je la...lps tampal2 segala bagai, kaki ni ringan je berjalan ke Sogo.. (kalo tahu nak checkin kt jln tar, cnfirm aku dh beli baju utk salin..huhuhu).. aku g sogo, just bli air & famous amos cookies je...then, bila odw nk ke tmpt rizal smula, aku tgk jam dh nak asar..lps asar, g tukar screen protector to Ipad..tiba2 ujan... agak lebat.. time aku kt tmpt rizal, ujan makin lebat... naik jgk la air kt dpn wisma yakin..tp, xde la naik tinggi sgt.. bila ujan dh agak redha, baru aku decided check in hotel...sbb utama ialah.... ermm.. mak mertua aku je tahu, sbb aku ada cite dgn dia.. sbb2 lain, dh lewat mlm,takut nak balik naik teksi sorang2, esok(sabtu) akan dtg jgk..so, alang2, check in je la..lgpun smua kelengkapan agak complete dlm beg sandang aku tu (now i know, apa kehebatan beg sandang..sblm ni tgk je org bawa..) malam, agak sibuk di jln tar sbb mlm ni penentu no tapak jln tar...errrm...xtvt arini agak penuh,sepatutnya aku haruss tido awal sbb penat, tp, sampai saat ni, aku blum dpt tido lg...


p/s : syg, td sy call nira,bgtau sy checkin cni,kalo dia nak dtg,dtgla...dia ckp, nape xbgtau awal2??saya ckp,sy dh terikut cara awak, smua keja saya buat arini, smuanya last minutes punyaaaa....

No comments:

Post a Comment