Sunday, July 22, 2012

:: 2 Ramadhan 1433H ::

arini dah hari ke-2 berpose.. arini aku rasa sgt la malas nk bgn... biasanya kalo aku bermimpi, mmg aku payah sket nak bgn ... dlm istilah lain tido tak cukup atau ayat yg biasa aku guna, tido xde perisian.. boleh cenggitu??hehehe...
kebetulan semalam dh g Sogo beli baju utk nak pakai arini..tp, masalahnya tudung xsempat bli la plak semalam.. so, arini lepas Zohor, aku g Ariani pilih tudung ganti tudung yg dah 2 ari x berganti tu.. kebetulan ada sales...then, less lagi utk members... aku pilih Wafi 85 PTD after less RM63.75.. after members less, RM60.50... nape Wafi?sbb xperlu jaga awning.. :p
lps g Ariani, aku g Masjid India, kt tmpt Rizal... jualan agak kureng, tp, Alhamdulillah... pastu balik hotel, lps Asar g tempat Idey plak... memandangkan tapak Idey plg jauh (dkt Campbell), aku akan lalui tapak Awie dulu, kebetulan Awie pun ada dgn anak2 buah dia... sempat lg aku complain "bakpo huduh susun sluar??" wpun aku sebenarnya xtahu lg susunan sluar kt tempat Idey, tp ikhlas aku tegur mcm aku tegur kt tempat Idey semalam..sayang, rupanya sebelah tapak Awie tu tapak Danny (saing 'dia').kalo la awak ada... kecik dunia, Danny pun jual seluar jgk, tp ye la,sian la plak sebelah menyebelah je jual seluar kn?? bual2, aku truskan perjalanan.. singgah tapak Epu plak..tp, x lama sbb anak2 buah Epu x semeriah anak2 buah Awie.. :p..  last sekali sampai la kat tapak Idey.. tgk buku jualan, Alhamdulillah..permulaan yg baik..tp, memang comei la Idey setting kedai..mmg aku pun puas hati compare dgn semalam (pasar malam).. aku berbuka di tapak, tp makan nasi kt hotel.. lps solat aku g smula tapak.. dlm perjalanan ke tapak Idey, mcm biasa aku singgah di tapak adik2 :p kebetulan time sampai kt tapak Awie, Danny ada..sempat tegur2 gtu la..then, bini Danny dgn sapa ntah sampai..sy mmg x cam sbb pernah jupa 1x je..sekali masa odw balik raya,jupa kat KFC Bentong..hajat nak tegur, tapi malu la..lgpun dia pun mesti x cam saya..mls la plak nk g tgur sbb confirm saya perlu kenalkan sbg isteri 'arwah Sape'..ha, sayang, sy nmpk mcm ada bdk dgn bini DAnny, mungkin tu kot anak Danny, Fatimah yg awak slalu cite kan tu...errm... rs cm x brapa baik la td saya x tegur dia kn??xpe, nnt kalo jupa saya tegur...bincang sket2 dgn Idey & kira stok.. kebetulan Epu nak ke Selayang ambik barang, so aku tumpang balik.. rindu sesgt2 la rindu uah sendiri..sedap tido kt umah sendiri wpun cmne pun.. sebenarnya aku xtergamak nk minta Idey anta moto balik ke Selayang..sbb kalo ada moto, senang nk g Chow Kit beli brg2 & juga boleh beli makanan utk berbuka di Kg Baru.. & yg paling penting sian kt Idey sbb dah lewat & letih.. memandangkan aku pun kena ada moto sbb bila dok sorang, aku nak jgk kena g bli juadah berbuka..serba salah sebenarnya aku.. alhamdulillah, smuanya selamat, aku sampai kt umah kol 2am td..kemas2 rumah, basuh2 pakaian sket,update blog...tubuh letih, tp mata xleh tido lagi... 

No comments:

Post a Comment