Wednesday, September 19, 2012

:: Semoga Cepat Sembuh ::

Tgh2 sibuk nak sidai kain hari ahad minggu lps (sidai kain pun ptg dah..dah nak asar..hikhikhik)..tiba2 Idey call tnya tahu dah ko Ley xcdnt??aku oyaq xtahu..Idey oyaq abah bw Ley g spital..kalo nak tahu gapo2 call abah..try call Madik dulu,madik oyaq Asha & abah bw Ley g spital,tp Asha x bw hp..so,aku call no abah tp,kecek dge Asha..tnya Ley sedar ke x?asha ckp Ley sedar..lega sikit dgr..yg agak menggerunkan,Asha oyaq tumit kaki Ley terbelah..aahhh..xdpt aku nak bygkan..
Aku call Boboy dtg amik aku kt umah,kebetulan Ciklah wat open hse..sdg dok bual2 dgn Ciklah, Awie,Idi&Patah sampai, diaorg siap2 nk blik klate..dlm masa yg sama,aku try check tiket flight..agak mahal utk MAS,rm200 lbh,tp AA agak ok la RM174..aku budget sempat la sbb masa tu baru kol5ptg lbh..aku budget last flight tu sempat la..mulanya T pn plan nak balik,tumpang Awie&Idi..ntah cmne Mat pun nak balik,jd T balik dgn toklaki dia la..hehehe..hajatnya kalo T sorang,nak tumpang Awie&Idi agak padat sbb Idey skali..dah 4org..kalo cnfrm T sorang jah nak blik,aku nk ajak blik dgn flight ja..bila aku call T,dia ckp Mat pn nak balik..dia ajak tumpang dia skali..gulp...serba salah..cuma aku tawakal je la,tumpang T balik..agak mendebarkan tambahan bila time nak corner..dlm hati aku berkata "kalo aku xcdnt lg skali mesti mati kali ni "...utk tidak terlalu runsing&fkr bkn2 aku bual2 dgn T&Mat..sampai GM,kami rest kat hentian baru..kat situ kami berkumpul skali dgn Awie,Idi,Idey,Fatah&Epu..so,dari GM,3 buah keta kami balik ke KB..
Kami sampai Mulong dlm kol4.30pg..sementara nak tunggu siang hari,kami pun Zzzzz dulu..hehehe..
Dlm pkol12 tghari kami pun g visit Ley kt HRPZ II..masa tu dia kt Wad 29..masa mula2 g tu,aku xbleh nak dkt dgn Ley sbb kaki yg cedera tu dia baru buka balut..sbb aku bygkan tumit terbelah,so aku nyilu..rupanya doc buka balutan tu sbb nak jahit tumit Ley..aahhh..lg nyilu..awal lagi aku lari dok jauh..pagi2 Kak&Na g kt Ley sebelum Ma & yg lain2 g time visit..Lps Na g keja,Kak la jaga Ley..
Hari ke-3 Kak bgtau,doc bgtau kaki Ley patah kaki..lutut dia kena masukkan skru sbb kalo xmasukkan skru,kalo nnt2 sembuh pun,takut kpala lutut akan bergerak ke belakang.doc dah set kan date 23 Sept ni utk wt operation..13 Sept aku balik ke kl sbb 14 Sept aku ada appoinment dgn Spital Slayang..kebetulan ari aku balik ke KL tu jgk la Ley dibenarkan balik...Ley agak takut nak berjalan sndiri guna tongkat..tapi,td Idey cakap Ley dah pandai guna..T ajarkan..lega sket dgr..
Harap2 Ley sembuh dgn secepat mungkin..aminnn...

P/s : bagi yg xpernah rasa,mayb mudah mengatakan biasa je luka2 tu kalo xcdnt..ya,mmg biasa bg org yg tak biasa..kalo suatu hari nnt benda yg sama terjadi pada anda,baru anda tahu langit tu tinggi ke rendah??wallahhua'lam... 
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

6 comments: