Wednesday, September 5, 2012

:: K E N A N G A N ::

kenangan ialah peristiwa yg x dpt diulang.. samada ia manis atau pahit.. xtahu kenapa, sejak balik ke kl lps raya baru ni, aku rasa KOSONG... (mcm lagu Najwa Latif la plak..) 
ada satu aritu, aku g kedai, bli apa yg patut wat stok, mana tau tgh mlm lapar... tiba2 , aku teringat & otak aku mentafsirkan.. "andai 'dia' ada, aku xperlu bersusah payah, ssh hati fkr nak mkn apa? anytime 'dia' akan mendapatkan apa pun makanan yg aku inginkan.. "saat tu , aku sgt2 sedih... aku dh xde tmpt utk bermanja,utk ngada2 nak mkn apa, utk nak beli apa..smuanya aku terpaksa cari sendiri..sayang, awak tahu kan, saya ni mcmn??segalanya2 sy bergantung pd awak.. bila tiba2 awak tinggalkan saya, semuanya terpaksa saya harungi sendiri.. tak dinafikan kuarge awak & saya sentiasa ada bersama . tp, smuanya xseperti time awak ada.. kdg, apa yg sy cuba nk sampaikan terpaksa saya simpan dlm hati hanya disebabkan takut apa yg saya sampaikan disalahertikan.. 
sayang, kdg bila saya kt dapur, bilik air, saya tertunggu2 awak balik... dpt saya bygkan awak parking keta, awak ketuk pintu sambil panggil saya, "yang..yang.." sayang, saya rindukan panggilan itu... 
sayang, wpun dah lbh 1tahun awak tinggalkan saya, saya masih mengharapkan smua ini hanya mimpi...
sayang,  saya pasti awak xtahu ttg byk hal yg saya runsingkan ttg awak. mayb awak sendiri xsedar, setiap pagi, bila kita merempit, setiap kali saya peluk awak, saya akan rasa pusat awak... saya nak pastikan tiada denyutan di pusat awak.. sbb saya pernah terbaca andai pusat berdenyut2, petanda daun yg tertulis nama kita akan gugur dari pokok terletak di Arash & malaikat mula membuat persedian utk mencabut nyawa seperti mula mengekori kita sepanjang masa...sayang, adakah awak sedar ini smua??adakah awak tahu tapi, awak tak bgtau saya??
sayang, saya sayangkan awak...saya mendoakan kita masih kekal sbg suami isteri di Jannah nnt.. tapi, itu smua kuasa dari Allah... sayang, saya takut... saya takut andai saya terlalu mengharapkan awak, Allah akan bg ujian lain yg akan membuatkan sayang saya pd awak makin pudar atau beralih arah.. seperti semasa hayat awak, disebabkan terlalu sayangkan awak, Allah uji saya dgn menjemput awak terlebih dahulu... 
sayang, hadirlah dlm mimpi2 saya utk memberi saya semangat meneruskan hidup ini tanpa awak.alFatihah...

1 comment:

  1. sedihnya baca...saya pun tgh alami perkara yg sama...baru 2 bulan lebih...semoga kita sama2 tabah menghadapi ujian ini ye....walaupun dalam hati hanya Tuhan saje yg tau

    ReplyDelete