Saturday, September 8, 2012

:: Bertuahnya ada Suami ::

Dulu, kalo nak sidai kain pkol2pg pun aku berani sbb 'dia' ada..wpun dia dh tido atau 'dia' kluar, aku masih ada keberanian itu..
Kini, nak buang sampah waktu malam wpun baru pkol8pm pun aku xberani..nak g umah atau balik dari umah Ciklah pun,berdebar2..tawakal..nak sidai kain pkol12tgh mlm pun xberani...sbb kalo ada apa2 jd 'dia' xmungkin akan kluar dari 'kediaman dia' skrg utk tlg..kalo x tolong pun, xde lengan utk aku peluk tatkala aku kesedihan...
Dulu, tiap kali balik keja, 'dia' la tmpt aku mengadu hal2 opis yg men'stress'kan aku..
Kini, blog la tmpt aku meluahkan segalanya wpun ada yg terpaksa di'hide'kan...
Dulu, 'dia' lah teman tido aku..
Kini, bantal peluk la pengganti 'dia' wpun dulu aku xsuka bantal peluk..
Dulu, 'dia' slalu layan cite omputeh kt Astro..
Kini, channel omputeh dh jrg dibuka sbb aku mmg xreti layan cite mana yg best cite mana yg xbest..pity me :(
Dulu, punca pendapatan fully by 'him', aku cuma bantu sket2 (almaklumla, gaji bknnya bsr pun)
Kini, aku sendiri & mencari rezeki pun utk diri sendiri..
Dulu, hari2 aku amat happy bersama 'dia'.
Kini, hari2 ku amat 0 tanpa 'dia'.
Dulu, aku bergantung pada 'dia'..keja pun 'dia' anta & ambik..kalo mls msk,'dia' akan tnya nak mkn apa utk 'dia' belikan..
Kini, teringin nak mkn apa2 pun aku terpaksa simpan je keinginan itu..keja?dh resign..
Dulu, rumah ni meriah sbb 'dia' suka bw kwn2 'dia' dtg cni..sbb masa mula2 kawin dulu aku dh bgtau, kalo nak bw kwn dtg cni,tgk bola ka,aku xkisah..sbb masa tu aku xtahu 'dia' jnis suka duduk kt umah ke cmne?lgpun aku slalu tgk lelaki lain suka tgk bola kt kedai mamak a.k.a kt luar ..
Kini, rumah ni agak sunyi,lebih2 lagi tanpa 'dia'...
Dulu, pegi mana2 Mall, mesti teringat kt 'dia' & mesti beli apa2 wpun sehelai boxer...
Kini, btol2 nak beli brg baru aku akan g shopping..
Dulu, kami teringin sgt nak beli Apple Book iMac..tp,sbb nak yg terbaik,kami hold dulu..dpt iphone pun xpe asalkan Apple..& aku akan cite&tunjukkan kelebihan iphone..
Kini, aku dah ada Ipad, tp xdpt berkongsi kelebihan & keseronokan berIpad dgn 'dia'...
Dulu, aku memegang status sbg isteri..
Kini, aku memegang status sbg balu..
Dulu, 'dia' bersama aku secara realiti..
Kini, 'dia' masih & kekal bersama aku dihati..
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment