Wednesday, April 17, 2013

:: Mari Mengundi 28 Mei 2013 ::

harus dibawa pd hari cabutan undi 28 Mei 2013

bukti aku salah seorang pengundi PRU

Seperti yg smua sudah maklum,hari mengundi dh ditetapkan pada 28 Mei 2013...Eh,bukan ke SPR umumkan mengundi pada 5 Mei 2013??Ya,itu pilihanraya umum... Tp,bagi aku,tahun ni,malah bln Mei 2013 nanti,aku akan mengundi 2x..pertama,5 Mei 2013 -Pilihanraya Umum..ke-2,undi tapak pasar ramadan Jln TAR..seperti syarat permohonan bazar ramadhan Jln TAR,begitu jugak time cabutan undian tapak,ada sedikit perubahan cabutan undian bazar ramadhan Jln TAR thn ni..antara perubahan ialah time undian..thn2 sblm ni, undian utk barang kering (pakaian,aksesori&makanan kering) diadakan pd sebelah pg,tp,pd tahun ni,undian diadakan sebelah ptg..bermula jam 3ptg-6ptg...perubahan kedua ialah wang cagaran bg yg berjaya mendapatkan tapak pd tahun ini sebanyak RM1k..berbanding thn lps&2thn lps cuma RM500..thn2 sblm tu TIADA wang cagaran diperlukan...
Utk PRU thn ni,insyaAllah kalo xde aral,aku akan blk ke Kodiang,Kedah utk mengundi..seumo idup aku aku baru 1x mengundi iaitu 10 thn lps,means,ms aku umor 22thn...5thn lps aku x mengundi..sbb??HaHaHa...kalo aku ngundi,aku kena blk Kedah & 'dia' balik Kelantan..sbnrnya kami tiada perbincangan samada nak blk mengundi atau tidak..ianya terjd secara natural..HaHaHa...
So,kwn2,doakan saya berjaya dpt tapak bazar ramdhan Jln TAR tahun ini ya?Aminnn...utk yg dh ckup umo mengundi PRU ,sama2lah kita tunaikan kewajipan kita..aku undi apa??bak kata abah aku,undi kan RAHSIA...buatkan keputusan dgn akal,bkn dgn nafsu amarah...xperlu prang sana prang cni,kutuk sana kutuk cni...bila smua pihak kutuk mengutuk apa bezanya mereka??tepuk dada,tanyalah akal anda..siapa yg layak...SELAMAT MENGUNDI!!!


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

Post a Comment