Thursday, October 18, 2012

:: Kasi Chances ::

Alhamdulillah...
Errrmmmm...agak menyerabutkan kepala otak sejak 2 menjak ni..sbb dulu kepala ada 2,skrg 1 je..dulu aku xletak sgt dlm kepala..skrg kena letak sbb ada kaitan dgn aku...tp,aku nekad, aku xperlu lg menyembunyikan atau fikirkan lg org lain,baik aku jaga diri aku sendiri...so,kpd yg akan terasa apa yg aku akan spoke out lps ni,harap maklumla..cukup la selama ni aku simpan je,& 'dia' je tmpt aku meluahkan..so,bila 'dia' dh xde, aku kena fikirkan diri aku..xkan nk tgk org tindas kita kan??
Isu FB, kenapa bila kita tulis status without mention nama,tp,org akan terasa??Yuppp,,org yg terasa sbb dia mkn cili... Kalo xmkn cili dia xtrasa.. So,bila dia trasa,aku assume dia tahu situasi yg terjadi..benda xkan setel la kalo aku x take xtion aritu kan??sbb dia mmg tahu apa terjadi tp,demi kepentingan sndiri&x fkrkan org lain..just wat cm xde apa la...(Now,aku plak akan fkr diri sndiri)salah ke apa aku buat?apa aku nak tlis dlm fb aku ,hak aku,sapa sruh ko friend dgn aku?nak report dgn SKMM sbb aku delete status??silakan...yg agak melucukan,bila membuka pekung di dada?nape?sbb status yg ku letak tu di'private'kan cuma utk org berkaitan dgn sj utk dibaca..sbb?faham sndiri la..cara baik aku bg peluang,korang just senyap,ingat aku apa?so,bila ko dh hebohkan kt org lain,automatik org lain tahu..bagus la jgk..sbb bkn aku yg hebohkan kt org,ko yg hebohkan sndiri...
Tp,satu bermain difikiran aku?pelik jgk dgn manusia skrg ni,marah kn org lain sbb diri sndiri..bagus..ianya mencerminkan siapa diri anda sebenar...aku baru tahu skrg,menjadi kesalahan bila MINTA HUTANG... So,korang yg berhutang jgn risau la..tp,korang yg bg utang tu ingatlah,satu kesalahan bila anda cuba2 utk minta balik utang korang..&mungkin akan putus persaudaraan & org xkan tgur korang lg...pelik btol la...patutla dulu,ms aku jd pengutip utang kat bank,segelintir org marah2 bila kita kutip utang...errmmmm..,now,I know...
Ya,mayb salah aku sbb cara aku kutip utang dgn meluahkan kt FB,tp,apa lg cara aku,kalo call xjwp,msg xreply,hp OFF?ke nak aku kutip dpn pintu umah??bkn skali dua,aku bgtau aku nak pakai duit,tp,ko wat x endah ja..ko tau betapa sakit hati aku ms tu??duit aku bkn nak simpan bw ke MATI,tp aku nk pakai..aku ada plan aku sendiri..xkan aku nk cite 1 per 1 kt ko??bygkan aku terpaksa tukar plan2 aku sbb org lain..&aku xkisah ko nak bercerita pd smua sedara mara ttg status aku kt fb..kalo nak minta tlg Mark Zuckerberg utk repost smula status aku tu pun aku TAK KISAH... Sekali fikir,respon diaorg tu umpama aku plak yg berhutang..
Dan di sini,aku katakan ckup lah lakonan2 yg dibuat utk menarik perhatian..dgn aku sndiri pun dh 2 lakonan yg membuatkan idup kami xmenentu..sanggup pg2 buta kami memikirkan apa terjadi..bg aku,mesti urgent kalo time cmtu.tp,bila kebenaran aku tahu,betapa seperti diperBODOHkan sdgkn smua itu palsu..ko,sanggup ganggu org lain time2 mcm tu&buatkan org lain xtenang sbb pentingkan diri ko sendiri..very good...so,now & soon,no more...apa sbnrnya yg xpuas ati?adakah sbb msg yg aku trima suatu ms dulu,xde respon dr aku??ckup bertuah aku x forward ke sedaramara termsuk psgan ko sndiri ,tp, aku msih simpan ye msg tersebut..&aku mmg xnak komen langsung ms ko msg tu sbb pelik nape harus tnya aku??tp,bila ko makin melampau,aku xteragak2 utk buat cara aku plak..semenjak 'dia' xde, makin melampau nampak gayanya..Kpd followers or silent readers kt luar sana,yg terbaca entry ini & rasa ada kaitan,aku mohon maaf,nak bgtau 1 dunia pn xpe,sbb ni je cara aku release all in my mind skrg...kalo org x usik aku, aku xkan sehangat ini..ingat,aku pn ada hati & perasaan.. Jgn mengharapkan org perlu ikut apa kehendak anda je & ingat! org laen pn ada mood..

P/s : sayang,kalo awak ada, tentu benda ni takkan terjadi..tp,ada hikmatnya smua ni terjadi..mayb,saya dh boleh luahkan apa kt dada selama ni kan??syg, saya minta maaf sbb saya makin melampau skrg ni..tp, utk diri sndiri xde hal la kan?? :) SIAPA MAKAN CILI , DIA LA RASA PEDASNYA!!! so, laen kali kena pilih org jgk la kalo nak berHUTANG kan??

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

2 comments: