Saturday, February 25, 2012

:: T.I.D.O ::

tajuk entri yg agak 'sedap' didengar kn?hikhikhik...
ecely entri ni dh lama aku nk post..tp, no idea nk wat ayat karangan neh...
alkisahnya tajuk ni muncul smula lps berborak dgn adik ipar ttg isu ni td... 
yupp... aku memang suka tido..boleh dikatakan hobi aku ialah tido..hehehe..sesapa yg kenal rapat dgn aku tahu la hobi aku ni... kalo hari bekerja mmg time tido cuma sebelah mlm je la...bila weekend je amik kaw, tido xingat donia...sblm kawin, mak aku slalu bebel kalo aku bgn lambat.. "mangkit la, anak dara apa mangkit lmbt2?" haa...tu ayat biasa yg akan aku dengar...tp, aku leh wt2 xdgr ... kdg aku terfikir, cmno la agaknya kalo suatu hari nnt aku kwin?mesti kena bgn awal,sediakan bekfes utk si suami nk g keja.. tu kalo blum ada anak..bila ada anak, mesti xckup tido sbb tgh2 mlm mesti nk kena bgn buat susu anak la..bla..bla.. jauh btol aku memikir ms tu..arrgh..xpe la..sementara blum kwin ni kita qada dulu tido..nnt pah kwin xleh dh nk bgn lambat2 ni... . :p
tu alkisah sebelum kwin..bila dh kwin cmno plop?adakah mcm yg aku bygkan???hehehehe
alangkah bertuahnya aku, aku dpt si suami yg sama hobi dgn aku..HAHAHAHAHA.....
tp, yg memelikkan aku, bila hari bekerja, liat bebeno aku nk bgn, tp, kalo weekend ja, pg2 lg dh bgn...
wpun hari bekerja, pas subuh aku tido smula...then kunci jam ngam2 utk mandi,pkai bj & budget time smpai opis..kalo kt opis, aku adalah antara org terakhir smpai kt opis & org terawal kluar opis..HAHAHAHA
wpun aku org terawal kluar opis, tp aku org terakhir balik tau...aku lebih rela tunggu kt bwh opis drpd dok dlm opis..hehehe..aku la penunggu setia si suami dtg jemput balik keja... bygkan aku harus hadapi smua tu bila 'dia' sudah tiada..rasanya nk tgk tempat aku slalu tunggu 'dia' pun aku dh xsanggup...
kdg aku mls nk g keja, aku amik cuti, tp tido je kt umah...errm...pernah bincang dgn 'dia' rugi kalo amik cuti cuma utk 'tido'..so, bertitik tolak drpd itu, cuti aku disimpan utk balik kg..hehehehe.... 
aku ada persamaan dgn 'dia' bila tido..erm..xcely bkn tido.. just baring smbil berkhayal...kalo org kedah panggil 'mengeram' (mcm ayam plak..mengeram telor..".. aku & 'dia' suka 'mengeram' sambil goyang2kan kaki... aku & 'dia' juga ssh nk segera bgn.. kami lbh suka 'mengeram' dulu..hehehe... bila dh berkawin, aku fkr, kalo la aku dpt suami yg bgn awal camno ek??hehehe...
cuma skrg... 'dia' tido xbgn2..'dia' tido seorg diri di sana... kalo aku dpt temankan dia , alangkah bagusnya ...
sayang.... tidola awak di sana dgn aman & damai...

No comments:

Post a Comment