Friday, February 24, 2012

:: Selamat Tinggal Sayang ::

sayonara....selamat tinggal... gudbye.... M.A.A.F
sob..sob..sob.. adakah keputusan yg aku buat ni btol & tepat? harap2 tepat la ...
aku dh dpt pengganti...br lagi pung... by lastweek aku baru kenal... tarikh keramat 21-2-12..
tempat : KL Sentral
tiem tu aku odw nnk g lcct... then ternampak 'pengganti' tu...
ecely aku berkenalan dgn kwn 'si pengganti'...tp, last2 sangkut kat  'si pengganti' tuh....
mesti smua kwn2 nk kenal sgt dgn 'pengganti' kan?meta deh...nk upload....

jeng..jeng..jeng....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 



ha..ni la 'pengganti'
menggantikan yang 'lama' ni....
 
untuk keterangan lanjut mengenai 'pengganti' tu, sila clicks SINI
ecely, broadband maxis ni aku dh pkai lama...sbb aku ni mmg pengguna tegar MAXIS...  sebelum ni aku pkai postpaid broadband .. bila aku dh pkai Ipad, aku msukkan simcard broadband tu dlm Ipad sbb aku pkai yg Wifi + 3G.. ms aku mula2 pkai, modem dia masih berselirat dgn wayar... xingat aku simpan kat mana modem tu... modem kat atas tu aku xsure dpt mana, xsilap aku kwn 'dia' punya.. skali dgn simcard, tp simcard tu xbleh pkai sbb ada password..bila tnya saing 'dia' , dia ckp xde pkai password pun... so, dulu kalo nk online, biasanya akula buka simcard phone aku masukkan dlm modem tu...modem tu jgk leh accept simcard DIGI.. sbb 'dia' ada bli prepaid broadband DIGI.. sbb lama dh xpkai mayb dh xpired..tp,simcard tu still ada lg..cuma kalo tnya aku skrg ni xtahu la dok kt mn.. (sejak 2 menjak ni pelupa sket.. ) pastu aku g apply broadband postpaid.. errm..so, kalo tgk bill aku agak tinggi everymonth sbb ada 3 usage dlm 1 account.. (2 line + 1 broadband).xsilap aku dulu broadband aku tu monthly cuma RM88 ke RM98/sbln...tp, bila aku check br2 ni,rupanya dh RM132/sbln... alkisahnya, masa balik klate baru ni aku nmpk adik ipar aku pkai WIFI siap ada phone & yg penting monthly cuma RM99/sbln.. so, lastweek jln2 kt KL Sentral, aku nmpk booth MAXIS aku teringat pakej yg adik ipar aku amik tu..so, aku pun pegi la tnya..tiba2 ternmpk pakej yg lg menarik.. lps soalselidik, aku pun berminat..& trus register..memandangkan aku mmg postpaid MAXIS user, so, monthly aku RM88/sbln.. siap dpt ANGRY BIRD lg...errm..dunia makin canggih dgn teknologi terkini...sampai tak tercapai dek akal... plannya,lps ni aku bleh la terminated broadband aku tu, tp, aku hold dulu sbb nk pastikan bila balik kg, samada Klate atau Kedah, aku still bleh online..hehhee..balik KEdah baru ni, agak slow line wifi aku tu..nnt try test bw balik klate plak... pas balik dr klate br nk terminate...errm...skrg terasa rugi bli Ipad Wifi + 3G..sbb aku dh ada wifi...lg menarik wifi tu aku bleh bw ke mana2 saja..dia pkai bateri..mcm bateri phone..kena caj la plop..tp, leh sambung USB  ke lappy mcm broadband tu sambil charging....


No comments:

Post a Comment