Sunday, February 5, 2012

:: CIMB Air Asia Savers ::

kalo uols ingat cite aku ttg aku buka account Cimb baru.kalo xingat leh buka balik entri ni.ha, entri ni ada kaitan dgn Cimb Air Asia Savers yg aku cite aritu.. alkisahnya,Jumaat baru ni, hari aku g beli cekelat utk wat hantaran tu.. memandangkan aku mls nk withdraw cash, aku plan nk pkai je la Debit Card Cimb aku tu.. xcely, aku ada try pkai sebelum ni, kt shopping complex yg sama jgk, cuma kedai yg berlainan, cashier ckp, xleh pakai.. tp, mujo time tu aku dh standby dlm Debit Card Maybank..so, pkai Maybank la..masa tu aku xfkr byk sbb nape xleh nk debitkan pitih kt ctu..tp, bila kemuncaknya ari Jumaat aritu pun xboleh sdgkan balance mencukupi aku pun tertanya2 nape? mujo ATM dkt, so aku dgn keterpaksaan g la withdraw cash.. malu jgk rasa time tu.. wpun bkn slh aku..so, pagi2 Sabtu tu aku call centre Cimb tnya sebab musabab xleh debit..baru ingat, aku ada gk tnya cashier tu reason rejected tu, dia ckp mayb aku dh pkai lebih limit (sdgkan xpernah pkai pun lg), mulanya aku cuba bula cimb clicks aku nk cr kt mana nk tukar had limit tp, xjumpa cr kt mana menu nk tukar sbb aku tgk kt change limit tu smua dh OK..(punya la mls nk g ATM, sanggup buka cimb clicks kt ctu jgk..hikhikhik) bila aku call Cimb Centre, aku tnya nape dah 2x aku xleh nk debit? xsilap aku nama staff tu Mr Ragu, ke Ramu lebih krg la..bila dia check dia ckp, Debit Card aku leh guna mcm biasa, cuma cashier tu xpandai..hehhee..apa maksud xpandai?sbb cashier tu select utk current account..aku tnya la, bkn ke aku punya current account aku dh close?Cimb x remove ke?dlm Debit Card tu aku ada 2 saving account yg di'tag..pastu, staff tu leh tnya aku "Cik ni staff ke?" dgn pantas aku menjawap "tak" (dlm hati aku, mmg aku staff, tp, x-staff Ambank..hikhik) then staff sruh aku tunggu dia nk check..dia ckp, current acocunt aku dh remove, maksudnya, bila Debit Card aku di swap kt mesin tu,cashier harus pilih saving @ current account customer tu..sbb dia auto akan kuar menu saving & current.. Ooo..fhm la aku, tp, aku enquiry lg, nape plak cashier xtnya plak nk pilih which account? staff tu ckp kebiasaannya staff akan sellect utk current account, sama gk dgn Credit Card, cashier kena buat sellection..bab Credit Card mmg aku xtau sbb seumo idup aku meme xpernah pkai & xmau pakai.. :p .. so, bila dh dpt jwpn dr staff Cimb tu, aku berpuas hati..jd bila aku g Ariani td, aku try test la..tp,stanby awal2 dah cash..jgn wat malu lagi sekali..awal2 aku remind cashier, pilih saving account ye...cashier Ariani pun jwp "OK" sambil senyum..hehehe....al-kisahnya....


No comments:

Post a Comment