Wednesday, April 4, 2012

:: Tanah Suci ::

smua umat Islam mesti bercita2 ingin ke Tanah Suci kn?termasukla aku...insyaAllah.. bila agaknya dpt tertunai hajat tu ek? xcely, 'dia' ada syor & suarakan pendapat utk menunaikan umrah thn lepas..plannya sebelum bln puasa thn lepas..tp, kita hanya merancang, DIA lebih mengetahui.. bg menunaikan hajat 'dia', aku dah upah umrah & haji utk 'dia' pd bulan pose thn lps.eh..silap...ada plak bln pose...time haji la..hehehe....alhamdulillah...
since terpaksa uruskan PA insurance 'dia', aku mmg sedih... utk apa smua tu?utk apa duit tu? mmg duit xboleh beli segala2nya, tp segala2nya memerlukan duit... apa yg aku sedihkan ialah, aku xdpt menggunakan duit tu dgn 'dia'.. bila aku terima surat dr insurance yg memaklumkan claim approved,aku trus menangis..dlm hati aku berkata, "kalo la 'dia' ada... :(
dlm hati aku dh simpan niat , andaikata claim dpt, aku akan gunakan duit tu utk tunaikan umrah.. errm..tp, xkann aku nk g sorg2?OH TIDAK..memandangkan 'dia' berhajat nk bw ma (mak mertua aku) buat umrah skali, so aku akan cuba tunaikan hasrat 'dia'..insyaAllah, dgn izin dariNya, kalo xde aral 3/4/2012 , aku, mak & abah aku, ma(mak mertua aku) & ayah mat (bapa sedara 'dia') akan menunaikan ibadat umrah.. lepas je dpt claim, aku mula berfkr travel agency mn yg aku bakal pilih utk uruskan umrah kami.. finally, aku memilih Andalusia Travel & Tours.. so,13 Dec 2011 yg lps aku pun booking utk ke sana.. aku memilih Pakej Umrah Ziarah Mesir bersama penerbangan Egypt airlines (MS).. untuk info yg lebih details, sila lah layari laman web Andalusia Travel & Tours...
mayb ketika sahabat2 bc entry ni, saya sudah berada di sana..di harap dpt mendoakan saya & kuarge dpt menunaikan umrah dgn sempurna tanpa sebarang kesulitan & selamat perjalanan pergi & balik kami...aminn...

5 comments:

  1. salam mek yusz..lama x singgah sini..
    alhamdulillah, rezeki mek yuzs nak tunai umrah ye..mudah2an mek yuzs akn lebih tenang nnti..

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah..mu dh bertolak ke tanah suci ke..aku doakan mu selamat blk dn pergi..yus..aku nk kirim doakan aku skali agar aku dan keluarga sentiasa diberkati dn dimurahkan rezeki hendaknya..terimakasih yus..

    ReplyDelete
  3. yus..doakan aku and family dpt ke sana jugak nnt...teringin ke sana...

    ReplyDelete
  4. semoga yuz sekeluarga dipermudahkan urusan umrah dan mendapat umrah yg mabrur..Insyaallah..amin....

    ReplyDelete
  5. akak..... semoga selamat semua nye =)

    ReplyDelete