Monday, April 23, 2012

:: Tak Mampu ::

astagfirullahhala'zim....
mlm ni aku rs sgt rindu pd 'dia'...rindu yg aku sendiri xdpt nk gambarkan dgn kata2...time kt tanah suci,aku rs diri ini amat dekat dgn 'dia' & aku redha andai Allah ingin menarik nafas aku di sana..tp,bila balik ke cni,aku rs aku & 'dia' agak jauh.. bila jejak kaki ke mesia,aku rskan seolah2 aku terpaksa mulakan idup baru..seperti membuka buku baru..tp,aku xtahu nak mulakan dr mn??hingga saat ni aku masih buntu..aku perlukan 'dia'... sgt2 perlukan 'dia'... aku rindu 'dia'..sgt2 rindukan 'dia'...terbyg saat2 bersama 'dia'... terlalu singkat masa di antara kami.. aku rasakan seperti sdg berperang dgn perasaan sendiri..bila aku katakan aku xdpt melupakan 'dia',ada jg yg berkata "awal lg...lama2 boleh lupa la..lgpun muda lg".. bg aku,awal ke lama ke muda ke tua bukan persoalannya...apa yg penting,hatiku & perasaan aku terhadap 'dia' hanya aku,'dia' & Allah sj yg tahu.. kdg aku memujuk hatiku sendiri dgn berkata "xpe la andai di dunia ni aku derita menanggung rindu pd 'dia' sekiranya di akhirat nnt aku akan bahagia bersama 'dia'...tp,bilakah???ya allah ampunkan aku kerana kdg2 aku rs aku terlalu mengikut emosi hingga cuba melawan takdir..

4 comments:

  1. Bila rindu, sedekahkan Al Fatihah buat arwah, moga dia aman di sana

    ReplyDelete
  2. insyaAllah xpernah putus sedekah dan doa..cuma masih blum ckup utk mengubati

    ReplyDelete
  3. hurm...betul tu..bila rindu sedekahkan al Fatihah..aku doakan ko semakin kuat dear... ape2 ko rasa sunyi...call la aku...

    ReplyDelete
  4. selalu juga rasa pe yang akk rasa =(

    ReplyDelete