Friday, April 27, 2012

:: BERMADU ::

amboi..amboi..sedapnya tajuk entry... mengundang kontroversi ni nnt..hikhikhik...apa kebaikan bermadu?apa keburukan bermadu? sebenarnya apa yg aku cuba nk luahkan kt cni adalah luahan aku ttg bermadu...xcely, perkataan bermadu pernah wujud dlm kotak fikiran aku suatu masa dulu?adakah slps kematian 'dia'?!TIDAKKK... pernah suatu ketika aku down disebabkan kencing manisku dan setelah 2x aku keguguran, aku pernah terfikir,adakah suatu hari nnt 'dia' akan isukan hal bermadu ni disebabkan kekurangan aku yg tidak dpt memberi 'dia' zuriat?kdg2 aku berfikir seorg diri,andai 'dia' isukan hal ni, apa jawapan akan ku berikan?pd suatu ketika, aku sgt positif, dgn redha aku akan memberi izin utk 'dia' berkahwin lain andai itu yg 'dia' inginkan..tp, suatu ketika, aku sgt -ve dgn bertanya smula pd diri aku, adakah btol aku btol2 ikhlas memberi izin?dan pd ketika itu juga, ada suara bisikan ke telinga aku, "btolkah kau boleh terima?tidakkah kau akan jeles nnt?"arrghhh.....buntu..kdg2 aku terfikir "andai takdirnya perkahwinan ini tidak dikurniakan zuriat,dan 'dia' ingin berkawin lain utk dpt kn zuriat,cmne plak dgn aku?aku pun ingin punya zuriat aku sendiri...tp,aku xdpt nk kwin lg satu mcm org lelaki..." kdg aku berperang dgn perasaan sendiri ttg hal ni dan ia akan buatkan aku moody... bila aku isukan hal ni, dgn +ve 'dia' akan berkata "saya yakin,kita akan dpt anak jgk nnt,lmbt atau cpt je..xyah la fkr sgt.." tak pasti plak samada kata2 tu cm utk menyedapkan hati aku atau ikhlas dr hati 'dia'.setau aku,apa yg diluahkan 'dia' slalunya ikhlas dr hatinya...pernah jugak dia ckp " cmne pun dia nk skrg2nya sorang anak dgn aku... anak yg mewarisi sifat aku... tp,syg,aku xdpt tunaikan hajat 'dia'..MAAFKAN saya....

No comments:

Post a Comment