Friday, December 13, 2019

:: Finally, aku dah boleh drive ::

Actually, aku tak tahu nak start macam mana dan dari mana.. kisah belajar bawa kereta ni dah lama sebenarnya.. lepas aku dapat lesen dulu memang aku tak pernah bawa kereta, aku pernah terfikir, alangkah bestnya kalau ada jual kereta yg ada brek kat sebelah penumpang mcm kereta kat sekolah memandu tu..
Arwah pernah ckp kat aku, andai kata dia sakit, sapa nak bawa dia pegi hospital? Jawapan aku? Hospital selayang dekat je, panggil teksi pun boleh.. then, arwah tanya lagi, kalau dia mati?? Ha, soalan ni aku xde jawapan..aku senyap je la.arwah pernah suruh aku try bawa kereta wira yg nak bawa g workshop, arwah ckp alang2 nak bw g workshop try je la drive, xkisahla langgar apa pun🤦‍♀️
Plan nak start bawa kereta sendiri ni bermula bila aku dah balik duduk Kedah for good..mulanya aku fikir mcmn kalau ada customer #icelyKodiang nak order katering or utk event on weekdays.. kalau weekend, xpe la sbb adik2 aku cuti..kalau weekdays?? Tp, aku fkr tak boleh nak harapkan katering saja, aku kena cari tempat utk berniaga hari2..
Tanpa disangka, rezeki aku, dpt keja kat Alor Setar yg memerlukan aku ada transport utk ke sana ke sini. Bulan pertama aku tumpang adik pompuan aku sbb opis dia pun kat Alor Setar, tp kesian la sbb dia kena tunggu aku balik keja kadang2 sampai pukul 10mlm😔 sementara menunggu WXM aku sampai ke Kedah, aku tumpang la adik aku.. kemuncak aku drive sendiri pada 4 Disember 2019.. sebelum tu aku drive odw blk kerja tapi adik aku ada kat sebelah(mesti hang mengucap dlm hati spjg jln..mesti hang rasa lambat nak sampai rumah,kan?)memandangkan date tu aku kena g visit outlet kat Changlun, & adik aku of cos keja & opis dia Alor Setar, mcmn ye? So, nak tak nak aku kena beranikan diri drive sendiri..
Alhamdulillah selamat sampai ke destinasi dhn selamat, cuma time balik aku sesat sbb jauh aku uturn & masuk jln 1 way + pasar malam.. mujo x gabra..biasanya aku akan nebes😂😂 p sejam, tapi balik jadi 2jam.. hahahaha.. balik aku ikut jln lain sbb jln yg sama aku p td,gelap & bengkang bengkok..
Hari ke2, memandangkan hari stock take, mmg semua pun balik lambat. Mak aku mmg xsenang duduk kat rumah..adik aku asyik msg tanya dah balik ka belum.. mak aku asyik tanya dia..odw blk, jumpa roadblock la pulak🤦‍♀️🤦‍♀️mujo i tak nebes.. sepanjang atas highway kuala perlis tu aku perasan kereta kat belakang aku slow, sdgkan aku pun dah slow, dlm hati aku pasai apa la kereta ni xmau potong aku?? Bila masuk jln Kodiang, aku mcm mensyaki kereta yg follow aku tu kereta adik aku.. ya, mmg betul.. hahahaha.. adik & mak aku eskot aku dr Changlun sampai ke rumah..
Hari ni, 12.12.19 genap 9 hari aku drive sendiri..setiap malam mak aku tunggu sampai aku dah sampai rumah baru dia masuk tido😄😄 & setiap hari bila dah sampai tempat kerja aku akan msg bgtau aku dah selamat sampai..😄😄
Actually, aku nak big thanx kpd adik aku yg setia menemani & melayan kerenah aku sepanjang sebulan lebih hantar & ambik aku kerja.. & tak lupa jgk kpd LLN (u know who u're,rite?) dsbbkan opportunity yg diberikan, finally i boleh drive.. one of my big why i boleh drive..tq😘😘
Sayang, alangkah excitednya saya nak bgtau awok, saya dah boleh drive.. masih terngiang2 lagi awal2 kawin awok bandingkan saya dgn org2 rapat dgn saya yg boleh drive..betapa sedihnya saya time tu.. saya ingat lagi, saya ckp kat awak " nape sebelum kawin awok xtanya dulu, awok boleh drive ke tak?kalau buleh drive baru awok nikoh"🤨 awok oyaq "buke niat saya nak banding awok dge saim2 awok, tp nak bui awok semangat utk bawa keto" maafla , time tu mmg hilang mood saya ntah ke mana sbb saya mmg xsuka org banding2kan saya😔😔
Tp, skrg saya dah boleh drive, mesti awok bangga kan? Alangkah bahagianya saat ini kalau awok masih ada bersama saya..tp, saya pasti, andai awok masih ada, confirm saya takkan belajar bawa kereta sendiri kan? Perancangan Allah itu sebaik2 perancangan..
For those yg follow thefamilyUK ig, mesti selalu baca ttg Fatimah, betapa sedih nya dia bila kehilangan Mamajee & dia selalu wish that Allah send back her Mamajer just for 1 minute.. Yess, same feeling like me.. aku selalu berdoa dpt jumpa arwah walaupun sekejap sbb byk benda aku nak ceritakan kpd 'dia'.. a lot.. sometime sbb tak tertahan menanggung 'rasa' itu, sampai boleh jadi sakit dada menahan sebak itu.. alfatihah, sayang..tiada hari2 saya tanpa mengingatkan ttg awak..semoga awak ditempatkan dikalangan org beriman & para solihin..amin..amin.. Ya Robb..




No comments:

Post a Comment