Saturday, September 19, 2015

:: Mesin Basuh ::

Hampir 8tahun mesin basuh ni berkhidmat..masih teringat lg lepas kawin bg aku&si dia,benda yg wajib ada ialah tv&peti sejuk..tv wajib ada astro..bg aku mesin basuh xla berapa penting masa tu sbb cuma berdua..tp,aku salah,wpun berdua,si dia selalu tukar pakaian..pg dia pkai bj lain utk anta aku g keja,bila dh balik,mandi&keluar balik sambil tunggu nak ambik aku balik keja,confirm baju lain..kalau keluar malam baju lain..sekurang2nya 3helai bj dia sehari..wpun dia ckp,"nape awak basuh dh baju tu?saya pkai meta jah,boleh pkai pulak" tapi,aku mmg xboleh sbb bila dh pkai dan kelaur dr umah aku consider bj dh kotor..tp,aku suka rutin aku..dan,aku masih ingat mesin basuh pertama tu dan sampai hari ni adalah hadiah drpd saim si dia..Kolid..Kolid bagi rm500 suruh beli mesin basuh..kalau xckup tambah sendiri.xsilap aku masa tu harga mesin basuh tu lebih kurang rm600.aku ckp kt si dia,ckp kat Kolid kalau nak basuh baju,bawa la dtg basuh kat umah kami..mesin basuh tu start berona tahun ni..mula3 xnak memusing,saim idey dh baiki ok sekejap..lepas tu air pulak xnak keluar..xpe,aku pkai paip je..lepas tu xleh spin,idey buat cmne ntah ok..yg terbaru 2hari lepas,xnak memusing balik..so,aku terpaksa ucapkan selamat tinggal pada mesin basuh yg byk berjasa utk aku membasuh pakaian kami terutama pakaian si dia...😭😭😭 rasa sedih bila perlu melepaskan sesuatu yg melibatkn kenangan aku&si dia...

No comments:

Post a Comment