Wednesday, March 25, 2020

:: Warkah Buat Yg Tersayang (5) ::

Sayang,
Pejam celik pejam celik dah masuk bulan ke3 tahun 2020 dah.. permulaan tahun yg agak mencabar dgn Covid 19.. tak sangka saya lalui tahun 2020 + Covid 19 tanpa awak.. syg, awak pun tahu kan mcmn runsing nya saya time H1N1 dulu, nak g convo T pun takut maso tu sbb saya antara yg berisiko utk dijangkiti.. syg, utk Covid 19 ni lagi teruk tau.. sampai kerajaan terpaksa umumkan perintah kawalan pergerakan .. nak g keluar beli pun cuma 1 org utk 1 family which is ketua keluarga sahaja.. & hari ni saya terpaksa keluar rumah sbb nok g ambik keto punoh aritu..mujo nyo ada kedai spare part hok buko (wpun cumo buko pintu blake)., kalau dop,xtahu la bilo baru buleh beki.. tubik pg td pun awal pagi & lalu jln short cut nk mengelak sekatan encik polis & encik askar..
Sayang,
Andai awok ado time ni, mcmn kito eh?mesti terpaksa berkurung dle rumoh jah keh? Mati kutu la awok dih.. saya xpo, saya ok jah, tp xtahu la kalau main dge byok hari ni,puah jgop la dih..buleh jd xtahu brapo kali baloh ni pesen..
Sayang,
Terima kasih sbb sudi hadir dle mimpi smlm wpun sekejap..dpt tgk awok senyum pun suko doh..
Ptg ni, bagi isi masa lapang,  saya basuh keta..hajat cuma nak lap cermin keta sbb kalau nok basuh sebutir keto mmg😤😤.. saya mmg xsuka nak spend masa lama2 nak basuh keto,bosan.. i feel u.. mak sarah oyaq basuh supo basuh berak x bersih😂😂😂..sbb meta sgttt...
Sayang,
Hari ni setelah lama panas, hujan mula membasahi bumi Kodiang.. alhamdulillah.. sayang, virus Covid-19 ni lagi bahaya drpd h1n1.. rakyat Malaysia yg meninggal dunia disebabkan Covid-19 sudah meningkat kpd angka 16.. allahuakhbar.. golongan berisiko adalah warga tua & golongan berpenyakit kronik😔😔 bila duduk sorang2, fkrkan apa yg berlaku skrg, allahuakhbar, terasa dunia semakin uzur.. ramai org2 beriman & baik telah pergi dulu..  (termasukla awak..alfatihah..)
Sayang,
Puah jgop la bilo duduk dumoh xtahu nok wat gpo.. asyik mkn mkn mkn.. mlm ni saya masak nasi goreng sardin..feberet awok.. awok keh suko kalau sayo wat nasi goreng sardin,kdg2 awok blk jual, awok tlipo tnyo ado sardin x dumoh?😭😭😭sejak RMO ni, xtahu nk wat gpo, asyik throwback jah(manatau awok mari dle mimpi mlm ni😊😊)
Sayang,
Saya dah drive sorang2 sampai Sg Petani tau...mak sarah oyaq "takut relai atas highway" (relai=tertanggal)🤦‍♀️🤦‍♀️
Sayang, haritu  Pia ada msg saya, lamo dah dia xmsg sbb Kak xbui dia pakai hp,maklumla tgh membesar sbg anok daro ni.. dia msg nk oyaq nyo dio mimpi awok..jeles tau bilo ore lain oyaq awok mari dle mimpi,sdgkan awok xmari pun dle mimpi sy😥😥
Sayang,
Bad news, harini pengumuman dr PM , PKP dilanjutkan lagi utk 14 hari.. sampai 14/4/2020.. 13/4/2020 genap 9 tahun awok tinggalkan😔😔😔.. saya membayangkan seolah2 di zaman jepun, keluar kena sekat dgn polis.. allahuakhbar.. khabar angin jgk ada menyatakan haji utk thn ni mungkin TIADA..😭😭berita paling takut & tak nak dengar.. 
Sayang,
Awok sentiasa dlm doa saya..doa saya semoga kita berjumpa di Jannah.. aminnn

No comments:

Post a Comment