Sunday, March 22, 2020

:: Covid 19 ::


Satu dunia sekarang tgh terkesan dgn wabak virus Covid 19.. Malaysia tidak terkecuali..sehinggakan kerajaan terpaksa mengumumkan perintah kawalan pergerakan  bermula 18 March 2020 sehingga 31 March 2020. Memandangkan 18hb mmg jatuh aku punya restday so tak kisah sgtla.. tapi, that day aku 'terpaksa' jgk keluar utk ke klinik kesihatan Kodiang utk ambil stock ubat..mmg perasaan time atas jln raya tu lain maciamm..terasa mcm bulan posa la pulak.. odw p klinik singgah pejabat pos kodiang utk pos hand sanitizer ke Felda Nitar.pejabat pos lengang..xda org.. sempat beli cendol 2 bungkuih dpn pjbt pos Kodiang (stock utk minum petang kononnya)
Allahuakhbar.. musibah yg diturunkan dibumi ini pasti bersebab.. sepanjang hidup aku selama hampir 39 tahun di muka bumi, ini adalah musibah paling terkesan sehinggakan pergerakan terhad.. tp, aku nampak ini adalah hikmahnya aku balik ke kampung for good. Alhamdulillah.. tak dpt aku bygkan andaikata aku masih di Selayang & aku terpaksa duduk di rumah sewa sorang2.. allahuakhbar.. betapa berungtungnya 'si dia' sbb tak perlu lalui semua ini..bila fkrkan balik,kaji ttg musibah yg diturunkan ni, aku terasa kiamat semakin dkt & bila2 masa saja.. betapa sedih & pilu bila masjid2 & surau2 sunyi tanpa azan..tp, kat kampung ni alhamdulillah, azan masih berkumandang cuma tiada jemaah bagi mengelakkan perhimpunan.. 
Aku pun dlm situasi stanby bila2 masa kalau kedai buka, so kena start kerja mcm biasa.. terasa masa amat mencemburui bila kembali bekerja 😥😥

No comments:

Post a Comment