Thursday, March 26, 2020

:: Jeans Arwah Hilang?? ::

Kisah ini sebenarnya dah lama .. saja time2 lockdown ni byk sgt masa so, boleh la updates entry..lps ni xtau la bila lagi nak updates..😄😄
Sebenarnya aku ambik keputusan utk balik kg for good , sebelum puasa thn lps..time tu aku nekad +- semua utk balik dduk kat kg..aku pun start survey lori.. memandangkan ada sepupu aku yg selalu naik KL utk hantar brg, so aku try usha2 tanya kot2 lori dia kosong dlm bln pose utk blk Kedah.. sebelum aku tanya tu dia mmg selalu naik KL, tp , bila aku betul2 nekad & nak confirm tu,dia xde job naik KL la plop🤦‍♀️🤦‍♀️ & aku pun terfkr letih jgk nak kemas brg semua dlm bulan puasa & aku fikir nnt bila brg dah blk kg,aku pun kena la terus blk utk kemas2 brg..aduhh..mcmn ni?? Mcm rushing la pulak sbb majlis kawin madik hari raya ke-3.. nnt akan jd byk kali pulak nak travel..p mai p mai (& cost pun banyak) so, aku buat keputusan aku akan balik lps raya & lps selesai majlis madik. Tapi, masalah lori masih belum selesai sbb sepupu aku belum ada job naik ke KL lps raya.. last sekali, sepupu aku suggest lori geng2 dia yg nak naik KL & blk lori kosong.. okla, setuju saja la.. dipendekkan cerita, mengemas semua mmg aku buat sorang2.. benda paling aku xsuka ialah mengemas..sbb tu aku dah ckp dulu kat arwah,kalau kita nak pindah pun pindah rumah sendiri.. letih mengemas ni..utk bj2 aku kemas baju&jeans arwah lebih awal.. aku lipat&masukkan dlm storage box.. masih terbyg jeans arwah dlm storage hox tu sbb box tu warna putih.. aku pun mmg xkira pun berapa kotak & storage box aku..
Bila aku balik ke Kedah, aku pun was2 berapa kotak aku ada??🤔storage box berapa ek?🤔sbb aku rasa mcm ada kurang je..tp,aku xtahu kotak atau storage box mana yg xde🤦‍♀️🤦‍♀️kemuncaknya, bila aku cari pakaian arwah,semua TAK ADA!! 😭😭😭😭puas aku fikir, sampaikan aku bercakap sorang2 sambil cari,sebak nak menangis semua ada..rasa nak pecah dada ni..aku sampai terfkr utk buat solat hajat  sbb nak bagi sapa yg ambik tu mai hantaq balik..aku terfikir, ada ka kotak yg tertinggal kat luar rumah??🤔🤔aku pun msg driver lori yg bw balik brg aku, tanya kot2 ada barang aku tertinggai dlm lori dia.. tp, xdelivered🤦‍♀️🤦‍♀️😭😭last2 aku msg sepupu aku minta tlg tanya dgn driver lori tu.. tp, sepupu aku ckp, dia percaya driver lori tu takkan ambik brg .. perasaan aku masa tu 50-50 .. sepupu aku suruh aku cari elok2.. 
Tiba2 aku terlintas nak buka luggage. Aku ada 2 luggage besar.. 1 yg andalusia punya & lagi 1 yg kami selalu bawa balik kg.. besar jugak..dulu2 xkisahla pakaian byk atau sikit, mmg aku sumbat dlm luggage besar tu(sebelum beli yg lain)..aku mulakan dgn luggage besar yg kami beli, 😤😤hampa, TAK ADA!! Dada aku semakin sebak.. dgn debaran yg agak kencang + mulut tak henti2 ckp ntah apa2 , aku buka luggage Andalusia.. 
Alhamdulillah...💃💃finally, jumpa..rasa mcm beban pun hilang lepas jumpa pakaian arwah.. levis 501 arwah ada 10 helai dlm tu.. ada 6 helai yg mmg aku tak basuh langsung lps excident(yg arwah dah pakai,tergantung dkt pintu bilik) & 4 helai yg mmg aku sudah basuh sebelum excident.. 
Anything berkaitan arwah, mmg aku.akan cuba jaga & pertahankan...alfatihah... 
     Kiri : tak basuh      Kanan : sudah basuh

    Dlm luggage tu semua pakaian arwah 😔



No comments:

Post a Comment